حضور فعال مهندسان در فضای مجازی

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: همیشه با خودم فکر می‌کردم این همه مهندس که تولید کرده‌ایم بالاخره کی و کجا باید به درد مملکت بخورند. همیشه منتظر روزی بودم که به این همه مهندس افتخار کنیم. همیشه منتظر روزی بودم که آموزش عالی سرش را بالا بگیرد و بگوید اگر این همه مهندس نداشتیم الان به مشکل برمی‌خوردیم.

حالا شاید بگویید مگر این همه مهندس را می‌شود جایی به کار گرفت؟ شما درست می‌گویید؛ آدم نمی‌تواند قبول کند روزی برسد که این همه مهندس بی‌کار سر کار بروند اما واقعا زلزله اخیر نشان داد که برخی از رشته‌های مهندسی را الکی تولید نکرده‌ایم. بله زلزله اخیر فرصتی بود برای مهندسان تا خودی نشان بدهند و به ما نظرات فنی و تخصصی بدهند. یعنی در طول روزهای گذشته هر جا سخن از مسکن مهر بود یک عده مهندس هم زیر آن نوشته و یا آن عکس مشغول بحث بودند. تقریبا هیچ جای فضای مجازی نبود که کسی درباره مسکن مهر سرپل‌ذهاب حرف بزند و یک مهندس پاسخش را ندهد. این‌طوری بود که ما به صورت ۲۴ ساعته مشاوره فنی داشتیم و شکر خدا آن قدر مهندس داشتیم که زیر هیچ پستی خالی از مهندس نباشد.

نکته مهم اما این بود که مهندسان اغلب به شدت پشت مهندسان دیگر درمی‌آمدند و حمایت می‌کردند و تقریبا هیچ طوری زیر بار اهمال در ساخت مسکن مهر نمی‌رفتند و دائم ستون‌های سالم‌مانده را به رخ ما می‌کشیدند. این دوستان مهندس تقریبا با حضور فعال‌شان اجازه اظهارنظر به هیچ‌کس را نمی‌دادند و اگر کسی درباره مهندسان ناظر و کم‌کاری آنان هشدار می‌داد سریعا بلاکش می‌کردند!

به هر حال امیدوارم روزی برسد که همه تحصیل‌کردگان بی‌کار بر سر کار بروند و نظر فنی‌شان را بدون در نظر گرفتن مسائل حزبی و صنفی طرح کنند.

باقی بقای‌تان

کد خبر : 57882 ساعت خبر : 6:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57882
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات