گول برنده شدن در صداوسیما را نخورید

گول برنده شدن در صداوسیما را نخورید

به گزارش پایگاه خبری گلونی آرشین ساکی: آن اوایل که تازه کامپیوتر راه به خانه‌ها پیدا کرده بود و به لطف یاهو هرکدام از ما اکانتی برای خودمان ساخته بودیم برای همه‌مان تقریبا پیش آمد که پیامی حاوی یک پیام تبریک به دستمان برسد.

اگر شما هم در یاهو، جی میل و … اکانتی داشته باشید حتما حداقل یکبار این پیام را دریافت کرده‌اید. طول کشید تا سینه به سینه بچرخد و همه متوجه قلابی بودن پیام شوند. این جز کلاهبرداری‌های اولیه بود. کم‌کم با زیاد شدن مسابقه‌های تلویزیونی و رادیویی راه‌های سوء استفاده جدیدی به سوی کلاهبرداران باز شد.

تماس‌های تلفنی که ادعا می‌کردند از طرف برنامه‌ای از صدا و سیماست. اما هرچه این اتفاق‌ها زیادتر شد مردم هم آگاه‌تر شدند و حالا به سختی می‌شود اعتماد مردم را برای کارهای رسمی و قانونی هم جلب کرد چه برسد به این‌که بشود گولشان زد.

ولی جالب است بدانید علیرغم این‌که فکر می‌کنیم دیگر کسی در این دام‌ها نمی‌افتد هنوز هستند کسانی که راه به دام انداختن را بلدند و کسانی که آماده گول خوردن هستند.

گول برنده شدن در صداوسیما را نخورید

به تازگی یک گروه جدید با مردم تماس می‌گیرد و ضمن معرفی خودشان از شبکه رادیویی تهران و رادیو جوان شماره کارت و رمز آن‌ها را دریافت می‌کند و سپس اقدام به سوء استفاده می‌نماید.

عجیب این نیست که راه‌های دزدی جدیدی روز به روز کشف می‌شود. عجیب این است که هنوز عده‌ای به یک پیام صوتی اعتماد می‌کنند و شماره کارت و رمزشان را در اختیار افراد ناشناس قرار می‌دهند.

خلاصه این‌که اگر با شما هم تماس گرفتند و ادعا داشتند که برنده خوش شانس برنامه‌شان هستید عطای برنده شدن را به لقایش ببخشید و تماس را قطع کنید. مواظب باشید این افراد شیوه وسوسه کردن را خوب می‌دانند. اگر واقعا خبری از قرعه‌کشی در برنامه‌های رادیویی یا تلویزیونی باشد اولا که اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود و ثانیا به شیوه کاملا رسمی و بدون شک و شبهه به اطلاع شما خواهند رساند پس بی‌خودی خودتان را به دردسر نیندازید.

پایان پیام

کد خبر : 57980 ساعت خبر : 1:02 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=57980
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات