تجریشی در یزد: برداشت بی رویه و تغییر کاربری‌ها معضلات مدیریت منابع آبی

تجریشی در یزد: برداشت بی رویه و تغییر کاربری‌ها معضلات مدیریت منابع آبی

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت : ۸۰ درصد آلودگی هوا مربوط منابع متحرک چون وسایل نقلیه ، ۱۵ درصد صنایع و پنج درصد خانگی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز سه شنبه در دومین همایش بین المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار در یزد با بیان اینکه مهمترین آلاینده ها ذرات معلق هستند که جان بسیاری از شهروندان را می گیرد افزود: در سال ۹۴ یکهزار و ۵۷۲ نفر به علت بالابودن ذرات معلق فوت کردند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ایران در ادامه برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی و تغییر کاربری‌های مختلف در بخش کشاورزی را از جمله معضلات مدیریت منابع آبی بیان کرد و گفت: میزان برداشت بی رویه آب از منابع آب‌های زیرزمینی ۶ تا ۱۱ میلیارد مترمکعب در سال است با این وجود بیش از آنکه آب داشته باشیم آب بر می داریم.

وی میزان آب های شیرین در کشور را ۲۰۰ میلیارد مترمکعب ذکر کرد و افزود در سال ۹۲ افزون بر ۱۰۰ میلیارد متر مکعب آب شیرین مصرف کردیم بنابراین تا ۱۰ سال آینده دیگر آبی برای نسل آینده باقی نمی ماند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ایران خاطر نشان کرد: وضعیت تمام دشت‌های ایران، بحرانی است و تمام تالاب‌های کشور خشک شدند.

تجریشی در یزد: برداشت بی رویه و تغییر کاربری‌ها معضلات مدیریت منابع آبی

وی در ادامه به مدیریت پسماندها در محیط اشاره کرد و گفت: وجود زباله به لحاظ بهداشتی، مشکلاتی را برای برخی مناطق ایجاد کرده است.

دومین همایش بین المللی و بیستمین همایش ملی بهداشت محیط و توسعه پایدار از امروز /سه شنبه/ به مدت سه روز با حضور یکهزار نفر از اساتید ، دانشجویان و محققان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در یزد برگزار می شود.

همچنین در این همایش اساتیدی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، دانمارک ، ترکیه و آلمان حضور دارند.

۷۶۰ مقاله به دبیرخانه همایش واصل که ۳۵۶ مورد آنها توسط هیات داوران پذیرفته شد که از این تعداد ۳۰ مورد آن بصورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر ارائه می شود.

شرکت کنندگان در این همایش در زمینه تغییرات فصلی آلایندگی، پسماندها و آلودگی بهداشتی و محیط زیست بحث و تبادل نظر می کنند.

منبع : سازمان حفاظت محیط زیست

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

کد خبر : 58810 ساعت خبر : 10:56 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58810
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات