ایران و گروه‌های مرگ

ایران و گروه‌های مرگ

پایگاه خبری گلونی، محسن فرهانی: بالاخره مراسم قرعه‌کشی مسابقات جام‌جهانی به پایان رسید و تیم ملی ایران در گروه مرگ مسابقات با اسپانیا پرتغال و مراکش هم‌گروه شد.

البته اگه یه مقدار با خودمون صادق باشیم، می‌فهمیم کشورمون ایران سال‌هاست که تو گروه مرگ قرار گرفته.

اگر کشورها رو بر اساس سرانه‌ی مطالعه تقسیم‌بندی کنیم، قطعاً ایران تو گروه مرگ قرار می‌گیره. تازه به شرطی که ما رو تو این تقسیم‌بندی راه بدن.

ایران و گروه‌های مرگ

اگر کشورها رو بر اساس نحوه‌ی استفاده‌ی مردم‌شون از شبکه‌های اجتماعی تقسیم‌بندی کنن، اگر ما رو مرده حساب نکنن، بدون شک کشورمون رو می‌ذارن تو گروه مرگ.

اگر کشورها رو بر اساس امنیت جاده‌ها و ایمنی خودروها تقسیم‌بندی کنن، ایران خودش به تنهایی یه گروه مرگه.

اگر آلودگی هوای کشورها رو مورد سنجش قرار بدن، باز هم ایران رو می‌ذارن تو گروه مرگ.

از طرفی هم کشور ما ناخواسته بین کشورهایی قرار گرفته که انگار تاریخ‌شون رو با جنگ و خون‌ریزی و مرگ نوشتن. یعنی هیچ کشوری دوست نداره تو این منطقه حضور داشته باشه. با هزاران گروه تروریستی و تکفیری. با ده‌ها جنگ و لشکرکشی و بمباران. انگار که کشور ما محکومه به بودن در گروه مرگ. ما سال‌هاست که تو گروه مرگ حضور داریم.

اما گروه‌مون تو جام‌جهانی ۲۰۱۸ به ما این فرصت رو می‌ده که چهره‌ی زیبای کشورمون رو به دنیا نشون بدیم. دوباره خودمون رو به فرهنگ بالای گذشته برسونیم و اون رو به خودمون و کشورهای دیگه یادآوری کنیم. این گروه به ما فرصت زنده شدن مجدد می‌ده، فرصت نفس کشیدن، شاد بودن، خندیدن، افتخار کردن. این گروه، گروه مرگ نیست. گروه نجاته. گروه زندگیه.

پایان پیام

کد خبر : 58955 ساعت خبر : 12:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=58955
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات