شش جلد از کارنامه نشر سال ۹۵

شش جلد از کارنامه نشر سال ۹۵

موسسه خانه کتاب به تازگی شش جلد از فهرست موضوعی کتاب های منتشر شده در سال ۱۳۹۵ را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فهرست موضوعی کتاب های منتشر شده در سال ۱۳۹۵ از سوی خانۀ کتاب در شش مجلد منتشر شده است.

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانۀ کتاب، در مقدمه این کتاب نوشته است:«از ابتدای سال ۱۳۹۳ به پشتوانه تجربیات ارزشمند استاد سیدفرید قاسمی مؤسسه خانه کتاب انتشار مجموعه‌ای با نام «کتابشناسی ماه» را با هدف ارائه ماهانه اطلاعات کتاب ایران به شیوه‌ای کامل‌تر و دقیق‌تر در دستور کار خود قرار داد.  بدین نحو برگ جدیدی به حوزه اطلاع‌رسانی کتاب ایران اضافه شد. از جمله امتیازات بارز این کتابشناسی به جز ارائه ماهانه اطلاعات، ارائه تفصیلی اطلاعات کتابشناختی و تفکیک کتاب‌های چاپ اول از بازچاپ‌ها و همچنین ارائه هشت نمایه تخصصی و جداول و نمودارهای مقایسه‌ای است که کمک شایانی برای دستیابی و تحلیل اطلاعات مورد نیاز پژوهشگران این حوزه است.

شش جلد از کارنامه نشر سال ۹۵

در کنار انتشار این کتاب چاپ و انتشار «کارنامه نشر ایران» سال‌های ۸۸ تا ۹۲ نیز در دستور کار قرار گرفت تا ضمن بازنگری و اصلاح اطلاعات بانک خانه کتاب انتشار کارنامه نشر این سال‌ها نیز به صورت محدود و دیجیتالی در دسترس علاقه‌مندان این حوزه قرار گیرد.»

کارنامه نشر در بردارنده اطلاعات کتاب هایی است که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده اند. این مجموعه افزون بر کتاب های ناشران خصوصی، انتشارات موسسه های دولتی، کتاب های با شمارگان محدود و در دسترس اعضای سازمان های خاص، گزارش های تحقیقاتی، چاپکرده های به روش افست را نیز در بر می گیرد. از آننجا که در سال ۹۴ اطلاعات کتاب های منتشر شده به صورت ماهانه در کتابشناسی ماه عرضه شده اند در مجموعه حاضر تنها اطلاعات کتاب های  عمومی و  کودک  و نوجوان گردآوری شده است و اطلاعات کتاب های کمک درسی و آموزشی و دانشگاهی در این مجموعه ارائه نشده است.

«کارنامه نشر ایران؛ فهرست موضوعی کتاب‌های منتشرشده در سال ۱۳۹۵» ذیل دو سرفصل ارائه شده است. فصل نخست بزرگسالان و فصل دوم کودک و نوجوان. در هر دو فصل کتاب‌ها به دو زیرمجموعه چاپ اول و بازچاپ تقسیم شده‌اند.

«کارنامه نشر ایران؛ فهرست موضوعی کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۵» زیر نظر مجید غلامی‌جلیسه، مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب،  از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

 

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

پایان پیام

کد خبر : 59277 ساعت خبر : 3:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59277
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات