حفظ خاک به حمایت همه نیاز دارد

حفظ خاک به حمایت همه نیاز دارد

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین، سیاوش شمسی‌پور (مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین) در دومین همایش خاک استان قزوین، که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی خاک برگزار شد، طی سخنانی خطاب به حاضرین گفت: تشکیل چنین همایش‌ها و هم‌اندیشی‌ها تا زمانی که تعامل بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرای کامل نباشد و همکاری اساتید با مدیران دستگاه‌های اجرای تعریف نگردد نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: در تمام عوامل محیط زیست همچون آب، خاک، هوا، پسماند و … دارای معضلاتی هستیم که باید با ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه به صورت جادی و بسیجی‌وار نسبت به رفع معضل اقدام نماییم و در این راستا از تمامی تشکل‌های زیست محیطی و مردم با آموزش دقیق کمک بگیریم.

حفظ خاک به حمایت همه نیاز دارد

شمسی‌پور همچنین تصریح کرد: درصد بالایی از املاک شهرک‌های صنعتی استان خالی از تولید کننده هستند در حالی که متقاضی درخواست تغییر کاربری اراضی خارج از شهرک‌ها را دارد که باید با این موضوع به جد برحورد کرد و تمام پروژه‌های قابل اجرا دارای ارزیابی باشند تا حفظ محیط‌زیست در اولویت اجرا قرار گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین در ادامه گفت: تنها راه نجات خاک نگهداری کمیتی وکیفیتی آن می‎باشد که مدیران کل استان باهمکاری مراکز علمی و مشارکت مردم می‌توانند از انتشار کانون‌های ریزگرد و خشک شدن تالاب جلوگیری کنند و خاک را حفظ نمایند.

گفتنی است؛ همایش مزبور با حضور اساتید، متخصصان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قزوین به مناسبت روز جهانی خاک در این استان برگزار گردید.

پایان پیام

 

کد خبر : 59347 ساعت خبر : 9:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=59347
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات