بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای پارک ملی گلستان

گرگان – معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از در نظر گرفتن بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای پارک ملی گلستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، به گزارش پایگاه خبری گلونی، سعید نمکی ظهر پنجشنبه در آئین نکوداشت ۶۰ سال حفاظت از پارک ملی گلستان، اظهار کرد: در نظر داریم با مساعدت دولت بودجه ۳۰ میلیارد تومانی را برای پارک ملی گلستان در نظر بگیریم.

وی بیان کرد: امسال برای اولین بار بودجه نگهداری و حفاظت از پارک‌های ملی کشور سه برابر شده و قرار است این منابع پیرو فرمایشات رهبر انقلاب و تاکیدات رئیس جمهور در راستای حفظ و نگهداری ذخیره گاه‌های مهم کشور به آنها اختصاص یابد.

نمکی افزود: قرار است اعتبار این بودجه از صندوقی که محل تجمیع یارانه‌ها به خصوص یارانه‌های انرژی به پارک‌ها اختصاص یابد.

وی ادامه داد: پارک ملی گلستان برای اولین بار به عنوان یکی از پارک‌های پایلوت کشور در رابطه با نصب سیستم‌های هشدار دهنده حرارتی برای پیشگیری از آتش سوزی‌های احتمالی انتخاب شده است که این طرح در ماه‌های آینده اجرایی خواهد شد.

اوضاع فعلی پارک ملی گلستان غم انگیز است

مشاور رئیس جمهور در سازمان محیط زیست کشور خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر کم توجهی‌های زیادی به حوزه محیط زیست و تخریب بیش از جد آن شده است.

نمکی افزود: محیط زیست همواره قربانی توسعه و دست بشر شده و گلستان هم از این فاجعه در امان نبوده است.

وی ادامه داد: طبیعت ایران زخم‌های زیادی بر تن دارد زیرا با اهمال کاری‌های زیاد برای برون رفت یک جاده در روستا یا ساخت کارخانه و برخی طرح‌های نامناسب، طبیعت قربانی خواسته بشر شده است.

نمکی بیان کرد: پارک ملی گلستان در بین پارک‌های کشور یکی از پنج ذخیره گاه زیست کرده است که بیشترین تعداد قوچ و میش را در خود جای داده و نیازمند حراست بیشتری است.

وی تصریح کرد: اوضاع فعلی بسیار غم انگیزتر از آماری است که مسئولان در رابطه با پارک ملی گلستان در اختیار من گذاشتند و چنانچه به داد آن نرسیم بحران‌های عظیمی گریبانش را خواهد گرفت.

برنامه‌ای برای واگذاری پارک ملی گلستان نداریم

مشاور رئیس جمهور در سازمان محیط زیست کشور در خصوص شایعه واگذاری پارک ملی گلستان گفت: شایعه واگذاری این پارک مغلطه کاری است و نمی‌گذاریم این مغلطه کاری‌ها بر روند توسعه و حفاظت پارک اثر بگذارید و برنامه‌ای برای واگذاری پارک نداریم.

نمکی افزود: این که عده‌ای با این کار مسئولان و مردم را رو به روی هم قرار می‌دهند کار شایسته‌ای نیست و به جای اینگونه رفتارهای ضد اجتماعی باید به فکر این میراث گرانبها بود.

وی تصریح کرد: سازمان محیط زیست کشور در برنامه جدید قصد دارد با ایجاد یک شورای راهبردی متشکل از هیئت امنای مردم محلی استان‌های همجوار در حفظ و حراست از آن اقدامات جدید انجام دهد.

نمکی یادآور شد: از سوی دیگر از این پس حفاظت از پارک ملی گلستان زیر نظر مستقیم سازمان محیط زیست کشور قرار خواهد گرفت و مدیرکل محیط زیست استان گلستان به عنوان قائم مقام ویژه رئیس سازمان محیط زیست بر این پارک نظارت خواهد کرد.

پایان پیام

کد خبر : 61392 ساعت خبر : 3:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=61392
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات