کتاب اسطوره‌های کهن فولکلور در قرآن بررسی می‌شود

کتاب اسطوره‌های کهن فولکلور در قرآن بررسی می‌شود

نشست معرفی و بررسی کتاب «اسطوره‌های کهن فولکلور در قرآن» نوشته آلن داندس، دوشنبه (۱۸ دی‌ماه) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی  نشست معرفی و بررسی کتاب «اسطوره‌های کهن فولکلور در قرآن» دوشنبه ۱۸ دی‌ماه با حضور محمد جعفری قنواتی، نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ عامه، ابوالفضل حری، نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی و مریم حسین گلزار، مترجم کتاب برگزار خواهد شد.

کتاب اسطوره‌های کهن فولکلور در قرآن بررسی می‌شود

 کتاب «اسطوره‌های کهن فولکلور در قرآن» اثر آلن داندس، به همت مریم حسین‌گلزار به فارسی ترجمه و نخستین بار در سال جاری در ۲۴۲ صفحه از سوی انتشارات فلاح به بازار نشر عرضه شده است.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند دوشنبه ۱۸ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک ۲ مراجعه کنند.

کتاب مجموعه‌ای از صفحاتِ نوشته‌شده، مصوّر، چاپ‌شده یا صفحات خالی (صفحه سفید و نانوشته)؛ ساخته‌شده از جوهر، کاغذ (ورق)، پوست حیوانات یا مواد دیگر (چسب، نخ و…) است که معمولاً از یک طرف یا سمت به یکدیگر محکم شده یا متصل می‌شوند. هر برگه در کتاب، ورق و هر سمت یا روی هر ورق، صفحه نامیده می‌شود.

به جلد کردن کتاب به اصطلاح صحافی گفته می‌شود. کتاب در اندازه‌هایِ گوناگون دیده می‌شود. در ایران، قطع رحلی، وزیری و جیبی از مشهورترین قطع‌های کتاب است. کوچک‌ترین کتاب دنیا یک انجیل است که در موزهٔ کلیسایِ وانک اصفهان نگهداری می‌شود. اولین کتاب به زبان فارسی در هند و به دست یک ارمنی به زیور طبع آراسته شده‌است. از انواع دیگر کتاب، کتاب دیجیتالی (e-Book) است که کتاب در قالب بسته‌های نرم‌افزاری مانندِ پی‌دی‌اف ارائه می‌شود که وسایلی نیز به نام کتابخوان الکترونیکی مانندِ آمازون کیندل برای خواندن آن به کار می‌رود. نمونهٔ دیگری از کتاب غیرِ چاپّی کتاب صوتی است.

پایان پیام

کد خبر : 68630 ساعت خبر : 12:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68630
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات