شرایط بودجه‌ در شهرداری خرم‌آباد خوب نیست

در هشت ماهه گذشته ما توانستیم ۲۵درصد بودجه مصوب خود را محقق کنیم، در صورتی که ما اگر ۵۰ درصد را محقق کنیم تازه توانستیم حقوق کارمندان را پرداخت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، موسسه متارخ به مناسبت نکوداشت روز جهانی درخت، نشتی با حضور فعالان زیست محیطی، تنی چند از اهالی فرهنگی و چند نفر از اعضای شورای شهر برگزار کرد.

«علی محمد صالحی‌نسب» رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر خرم‌آباد در این نشست گفت:آنچه در زندگی و زیست ما وجود دارد این است که شهرها به ‌عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت زندگی انسان‌ها، برای اینکه بتوانند پایداری خودشان را تنظیم کنند و بتوانند ادامه حیات بدهند، چاره‌ای جز ساختار و کارکردهای متاثر از سیستم‌های طبیعی را در زندگی خودشان ندارند. وی ادامه داد: که ما باید بپذیریم که فضاهای سبز شهری به‌ عنوان جزء لاینفک پیکره یگانه شهرها در متابولیسم آن‌ها که نقش بسیار حیاتی دارند یک واقعیت است. ما در واقع اگر نتوانیم این اختلالات جدی‌ که در حیات شهری و زیست ما است تنظیم کنیم این مشکلات روزافزون خواهد بود.

صالحی‌نسب تاکید کرد: ما راهی نداریم جز اینکه محیط زیست خود و حیات زندگی و زیست خودمان را به گونه‌ای تنظیم کنیم که قابل ادامه برای حیات ما باشد، برای نمونه در بحث تولید اکسیژن و تلطیف هوا، در حال حاضر ۶۰ درصد اکسیژن مورد نیاز ساکنان کره زمین از طریق همین جنگل‌ها و درختان تامین می‌شود. او یادآور شد: بر اساس همین پژوهش‌هایی که انجام شده است یک درخت در حدود ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم در سال تولید اکسیژن می‌کند و یک عرصه یک هکتاری در جنگل ۵/۲ تن اکسیژن در سال به اتمسفر وارد خواهد کرد، در بحث آلودگی صوتی؛ واقعا نقشی که درختان دارند بسیار حیاتی است.

وی افزود: با توجه به بحث تردد وسایل نقلیه و هواپیماها ما کریدوری از کشور هستیم که شهر ‌خرم‌آباد محل عبور آن است و آلودگی صوتی که بسیار هم بالا است در این منطقه وجود خواهد داشت، می‌دانید که واحد سنجش صدا، همان دسیبل است، امروز صدایی که ما باید بشنویم بین ۶۰ تا ۸۰ دسیبل نهایتا باید باشد، اما در حال حاضر این وضعیتی که ما داریم بالای ۱۰۰ و ۱۲۰ دسیبل است.

عضو شورای شهر خرم‌آباد با بیان اینکه درختان می‌توانند ۲۰ درصد آلودگی صوتی را کاهش دهند، خاطرنشان کرد: در صورتی که ما بتوانیم وظیفه خود را در کاشت درخت انجام دهیم و در تاثیر درختان در کاهش دما و تاثیر آن بر فرسایش و استحکام ساختمان خاک اقداماتی داشته باشیم خیلی از آلودگی‌ها کاهش پیدا خواهد کرد.

صالحی‌نسب ابراز داشت: طرح فضای سبز که مطرح شد به طبع می‌تواند طرح خیلی خوبی باشد، گرچه مشابه این طرح را مهندس اسداللهی در حوزه سازمان فضای سبز و پارک‌ها مطرح کردند، اما در عین حال برآوردهایی که آورده شد یک مقدار جای صحبت دارد. وی گفت: ما باید در مورد این طرح کار کارشناسی انجام دهیم، برای مثال هر اصل نهال شش هزار تومان نیست و حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است و اگر براین اساس حساب کنیم مبلغی در حدود ۹۰۰ میلیون تومان تقریبا هزینه نهال می‌شود.

صالحی‌نسب ادامه داد: آنقدر که این روزها درد و رنج و آلام این مردم را ‌شنیده‌ام از خود کارکنان شهرداری گرفته تا دیگران حالم بد است، مدتی پیش تعدادی از خانواده‌های شهرداری به این سازمان آمدند و تقاضا حقوق عقب افتاده کارمندان خود را داشتند، حق هم دارند در حدود چهار ماه است که حقوق نگرفته‌اند و انی درحالی است که میانگین پرداختی حقوق ما بین شش تا هفت میلیارد تومان در ماه است.

وی اضافه کرد: در هشت ماهه گذشته ما توانستیم ۲۵درصد بودجه مصوب خود را محقق کنیم، در صورتی که ما اگر ۵۰ درصد را محقق کنیم تازه توانستیم حقوق کارمندان را پرداخت کنیم، یعنی این آمار نشان می‌دهد که ما پنج ماهه باقیمانده سال را براساس این آماری که از قبل داریم باید خیلی تلاش کنیم. بنده مسئولیت کمیسیون برنامه و بودجه و نیروی انسانی شورای‌شهر را هم برعهده دارم، امروز به راحتی می‌توانم شرایط را آنالیز کنم و شرایط امروز بسیار نگران‌کننده است، ما باید بتوانیم حداقل مسائل جاری‌ خود را حل کنیم نه اینکه بخواهیم طرح‌های نیمه‌تمام را کامل کنیم.

انتهای پیام

 

کد خبر : 69268 ساعت خبر : 1:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=69268
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات