آب تهران فقط تا کریم‌خان می‌رسد

پایگاه خبری گلونی، محسن فراهانی: فرماندار تهران گفت: در ۴۷ سال گذشته کمترین میزان آب را داشته‌ایم و اگر بارندگی‌ها در تهران به همین روند باشد ۵۲ درصد مردم تهران فاقد آب شرب خواهند بود.

خب از اون‌جایی هم که آب اساساً از بالا به پایین جاری می‌شه، فوق فوقش آب تا کریم‌خان برسه. یعنی تمام محله‌های پایین‌تر از کریم‌خان باید با کلوخ برن دست‌شویی، با شیشه پاک‌کن و روزنامه برن حموم و به گل‌هاشون به جای آب، پول بدن تا خودشون برن نوشابه و دوغ و هرچی که می‌خوان بخرن.

دولت هم مجبور میشه برای محله‌های زیر کریم‌خان تمهیدات ویژه‌ای در نظر بگیره. تحت عنوان بسته‌های حمایتی زیر کریم‌خانی‌ها. مثلا به خانواده‌هایی که خونه‌شون پایین‌تر از کریم‌خانه، یه نیسان کلوخ رایگان بده. بعد فکر کن یه صف طولانی شکل می‌گیره و طرف میاد از یکی که تو صفه می‌پرسه: آقا ببخشید صف چیه؟

یارو هم می‌گه: به کسایی که زیر کرم‌خانن کلوخ رایگان می‌دن.
طرف هم می‌ره تو صف تا کلوخ رایگان بگیره و وقتی نوبتش میشه، مسئولین می‌گن تو مطمئنی زیر کریم‌خانی؟ طرف هم می‌گه: داداش ناموساً ما چهل ساله زیر کریم‌خانیم.

یکی دیگه از مشکلات کم آبی تهران اینه که الان با وجود فراوانی و در دسترس بودن آب برای همه، باز وقتی شما می‌ری داخل مترو از بس ملت حموم نرفتن، بوی آسایشگاه سربازها میاد. جوری که آدم دلش می‌خواد پاچه شلوارش رو گتر کنه و به ستون ۹تایی پشت خط زرد وایسه.

حالا شما فکر کن به ۵۲ درصد تهرانی‌ها آب نرسه. تمام زیر کریم‌خانی‌ها تو خیابون بوی شیشه پاک‌کن می‌دن.

اتفاق بدی که تو کم‌آبی تهران رو تهدید می‌کنه اینه که جنگ آب شکل می‌گیره. زیر کریم‌خانی‌ها حمله می‌کنن به بالاکریم‌خانی‌ها. دزدها به جای اینکه اسلحه دست بگیرن و برن بانک دزدی، آفتابه دست می‌گیرن و می‌رن تو دستشویی‌های عمومی دزدی. دخترهای پرافاده مهریه‌شون رو به اندازه سال تولدشون، تانکر آب درنظر می‌گیرن. به جای شیربها، آب‌بها گرفتن مد میشه و آدم‌ها برای خارج کردن رفیق‌شون از بازداشتگاه، یه دبه آب گرو می‌ذارن به جای سند.

اما در کنار این همه مشکلات و معضلات، کم‌آبی یه خوبی هم داره که نمیشه ازش چشم‌پوشی کرد. اون هم اینه که دیگه هیچ کارگردانی نمی‌تونه برای پر کردن آنتن، آب ببنده تو سریالش.

پایان یپام

کد خبر : 70584 ساعت خبر : 8:17 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=70584
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات