وقتی فیلتری و تنها

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: دنیای بدون تلگرام و فیلتر دنیای سختی بود، توش خبری از ازدواج و طلاق سلبریتی‌ها نبود از کل‌کل آدم‌های مشهور هم خبری نبود حتا آدم دست و دلش به خرید کردن واقعی نمی‌رفت.

بعد از فیلتر تلگرام فهمیدم که اون روتختی رو که بهم ۳۹۰ تومن انداختن سرکوچه خودمون می‌فروختن ۲۱۰ تومن اما دلم نیومد حتا صاحب کاناله رو نفرین کنم. درکش می‌کردم لابد قبل از گرونی بنزین چندسال پیش خریده بودش و حالا مجبور بود هزینه همه‌چیز از شهریه بچه‌ها تا کادوی تولد خانومش رو هم روی قیمتش محاسبه کنه.

واقعیت اینه که بعد از فیلتر تلگرام حتا گروه خانوادگی‌مون سوت و کور شده‌بود تا بچه‌ها به داد مامان و باباهاشون برسن و براشون فیلترشکن نصب کنن ۵ روزی گذشته بود و همه خبرهای فامیل بیات شده‌بود. شوهر عمه‌ام دیگه یاه‌یاه به شکاف دیوار نمی‌خندید و برگشته بود به همون حالت پیش‌فرض و گوشت تلخش. عمه‌ام هم رپرتاژ سلامت پخش نمی‌کرد اونقدر که این مدت از خواص کرفس و تخم‌بلدرچین و سیر نوشته بود حسرت یه قورمه‌سبزی مامان‌پز به دلمون مونده‌بود. منم بالاخره برگشتم به آشپزخونه واسه پختن شام.

دنیای بی‌تلگرام خشن و جدی بود. آدم‌هاش همون لبخندهای الکی پشت استیکر رو هم بهت حواله نمی‌کردن و همه اعتماد به نفس پدر و مادرهامون تو به‌روز شدن در گردش اطلاعات یه شبه دود شد و هوا رفت.

ما موندیم و شرم و حیای استفاده از فیلترشکن و یاد دادنش به بزرگترها. دنیای بدون فیلتر دنیای بهتریه. بذاریم فیلترها رو خودمون تو ذهنمون جانمایی کنیم و موقعیت‌شناسی استفاده از اونها رو یادبگیریم. دنیای بی‌تلگرام مثل فراموش کردن زبون جدید حرف زدن با آدم‌هاست انگار دوباره شدی همون آدم خجالتی که موقع ابراز نظرش تو جمع به تته پته می‌افتاد و نفسش از استرس بند می‌اومد. دنیای بی‌تلگرام شاید دنیای خوبی بود اما کنار گذاشتن تلگرام یه‌شبه جز امتحان اپ‌های تازه هیچ فایده‌ای نداشت. حتا یادمون نداد که دوباره بریم سراغ تلفن‌هامون به‌جای دیدوبازدیدهای پشت سر هم دنبال یه اپ جایگزین واسه سروسامون دادن همه قرارها نصفه، کارهای تکراری و همیشگی‌مون بودیم.

پایان پیام

کد خبر : 71026 ساعت خبر : 8:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=71026
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات