زنی که خرج نداره ارج نداره

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: با گسترش شبکه‌های مجازی هرروز شاهد ساخت صفحات عجیب‌وغریب هستیم. .به‌تازگی باصفحه ای آشنا شدم که نودونه هزار دنبال کننده دارد و به خانم‌های خانه‌دار آموزش پاک کردن  نخود و لوبیا یا چگونه از سطل زباله  گونی برنج بسازیم را یاد می‌دهد. یکی از تفریحاتم در اوقات فراغت خواندن کامنت‌های زنان خانه‌دار در این صفحه است برای مثال یکی از خانم‌های عزیز سؤال کرده‌اند که :”من وقتی مرغ را در یخچال می‌گذارم رویش لکه‌های سفید می‌زند خانوما کمک! “یکی کامنت می‌گذارد که :”زیاد مونده تو فریرز من وقتی مرغم لکه می‌زنه می‌ندازمش بیرون ” و خانمی در جوابش می‌نویسند:” خواهر هر چی که توی یخچال بمونه اینطوری می‌شه “یکی هم در این میان خودش را کارشناس تغذیه معرفی می‌کند و به نظرش به خاطر آب میان‌بافتی مرغ است.

اوایل فکر می‌کردم که شاید نکات آموزنده‌ای یاد بدهند که برای هر خانم خانه‌داری دانستنش خالی از لطف نباشد ولی کم کم پست‌های جالب‌تری هم اضافه شد برای مثال  دیروز پستی خواندم که نوشته بود زنی که خرج نداره ارج نداره. خانوما نظرتون چیه؟ یکی جواب می‌داد این یعنی چی؟ یکی دیگر می‌گفت:” خواهر من شوهرم هر چی داره  رو خرج می‌کنم، بازم قدر نمی‌دونه “و جواب‌هایی از این دست.  درست است که فضای مجازی جایی یرای نشان دادن نظرات هر گروهی است و خانم‌های خانه‌دار هم به عنوان درصد بالایی از جامعه حق اظهار نظر درباره دغدغه‌های خود را دارند. حالا می‌خواهد نحوه روشن کردن اتو باشد یا در ماکروویو را چگونه باز کنیم؟ ولی نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که می‌شود از فضای مجازی هم استفاده درست کرد و راهی برای توانمندکردن زنان خانه‌دار پیدا کرد و از این افراد که ساعت‌های زیادی در خانه مشغول به کار هستند به عنوان یک نیروی موثر در پیشرفت جامعه استفاده کرد.

تا زمانی که نقش زنان محدود به مطبخ باشد تغییری در جامعه شاهد نیستیم چه بهتر بود که در کنار این نکات خانه‌داری گاهی هم سری به صفحات کارآفرینی زنان بزنیم و با عملکرد آنها آشنا شویم و به عنوان یک بانو حالا چه خانه‌دار و چه شاغل الگوی خوبی برای فرزندانمان باشیم.

پایان پیام

کد خبر : 76086 ساعت خبر : 0:37 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76086
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات