کرمانشاهی‌ها عمدا کانکس نمی‌گیرند؟

اگر فردا روزی دوباره در منطقه‌ای از ایران زلزله آمد باز دست به دامانِ مردم برای ساختِ کانکس خواهید شد؟

پایگاه خبری گلونی، محمدسعید اکبری: خبرگزاری تسنیم دو روز پیش نوشت: “محمد” نوزاد ۴ ماه دومین قربانی سرمازدگی بعد از “سارینا” دو ساله در منطقه زلزله زده در روستای کوئیک صیفوری است که به دلیل سرما و عفونت ریه جان خود را از دست داد.

پیرو همین موضوع، یکی از مسئولین کرمانشاه دیروز فرمودند: هیچ خانوادهٔ دارای نوزادی در مناطق زلزله زده نباید بدون کانکس و وسایل گرمایشی باشد. عجب! من تا امروز فکر می‌کردم خانواده‌هایِ زلزله‌زدهٔ دارای نوزاد، تعمداً از گرفتنِ کانکس خودداری می‌کنند و خوشی زده زیر دلشان! مُبرهَن است که مردمِ زلزله‌زده نباید بدونِ کانکس بمانند، در این مدت چه کارهایی انجام داده اید! آنها را برای مردم توضیح دهید!

آقایانِ مسئول، زلزلهٔ کرمانشاه دقیقاً کِی اتفاق افتاد؟ بیش از ۶۰ روز پیش! بعد از گذشتِ ۴۵۰ ساعتِ کاری این حرف امروز باید گفته شود؟ یعنی آماری از خانواده‌هایِ بدونِ کانکس نداشتید! آیا آمار دقیقی از سن و سالِ مردم استان‌تان دارید؟ دو خانواده به‌جز اینکه خانه‌وکاشانهٔ‌شان ویران شده است، جگر گوشهٔ خود را از دست داده اند! کمی همت، کمی اهتمام کنید! آقایانِ مسئول، کرمانشاه و مناطقِ زلزله‌زده تصویری است از دلسوزی و مهرورز و خصوصاً مدیریتِ شما در پیش چشمان رسانه‌های جهانی، هوشیار باشید! مردم بعد از خدا چشم امیدشان به شماست، کاری کنید! دستی به‌جنبانید! انقدر تعلل و تأنی در کار را درک نمی‌کنم! یا من مدیریتِ جهانی را بد و نادرست فهمیده ام یا شما تعریف متفاوتی از مدیریت ارئه کرده‌اید که بشدت برای من و مردم عجیب و مستور است.

درضمن فرموده اید: به ۳۷۰۰ خانوار به جای کانکس پول پرداخت شده است، یعنی چه! کانکس متعلق به بیت‌المال است و از جیبِ مردم برایِ ساختِ آن صرف شده است و به‌منظورِ شرایطِ بغرنج و بحرانی آماده‌سازی شده است و طبیعتاً بعد از اسکانِ دائم باید مجدداً به دولت تحویل داده شود تا در شرایطِ لازم دوباره موردِ استفاده قرار گیرد، بعد شما به‌جای کانکس پولش را به مردم دادید! از کیسهٔ خلیفه می‌بخشید! اگر فردا روزی دوباره در منطقه‌ای از ایران زلزله آمد باز دست به دامانِ مردم برای ساختِ کانکس خواهید شد؟ این اصلاً روشِ درستی برایِ مدریتِ بحران نیست! آخِر طرف خانه ندارد! سرپناه ندارد! پول به ‌چه دردش می‌خورد! برای همین است تصاویرِ التهاب‌آور و رنج‌وسختیِ مناطقِ زلزله‌زده تمامی ندارد! دائم می‌شنویم و می‌بینیم که فلان شهر یا فلان روستا هنوز هم کانکس ندارد! با همین تدبیر واقعاً شاهکار، این داستان را تا این اَوان کشانده اید! وگرنه توزیع کانکس هر چقدر هم کار داشته باشد، ۶۰ روز کار ندارد! مردم از سرما یخ زدند! شما هنوز دور خود می‌چرخید!

ما متاسفانه مرحله بندی یا طبقه‌بندی مسائل را نیاموخته‌ایم هر مسئله‌ای مطرح می‌شود سریع به دنبالِ حل‌وفصل کردنش هستیم، در کار تعجیل می‌کنیم! در حالی که شاید کلیدِ این مشکل در مشکلِ بعدی نهفته باشد و سرمایه و زمانِ قابلِ ملاحظه‌ای را با کمی تعمق و غُور کردن، بتوان احیا کرد و از معضلات و مشکلات با کارنامه‌ای درخشان رهایی جُست.

پایان پیام

کد خبر : 76449 ساعت خبر : 2:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=76449
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات