آقای عزیز کلنگ نزن!

«آقای عزیز نزن (کلنگ نزن)، باید حتما بگیرمت (کارِ قضایی کرد)، به پیمانکار بگو بیاد» این مکالمه‌ مدیر میراث فرهنگی شهرستان شهرری با کارگر پیمانکاری است که صبح امروز- شنبه ۱۴ بهمن- هنوز کلنگش به قبرهای امامزاده عبدالله شهرری می‌خورد و قصد نداشت از کار دست بکشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، از حدود ۱۰ روز پیش اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شهرری در طرحی با نام «ساماندهی و هم‌سطح کردن  قبرهای امامزاده عبدالله» در چند قطعه‌ ابتدایی امامزاده، کار خود را آغاز کرده و تا کنون با برداشتن سنگ قبرهای ابتدای صحنِ امامزاده و کندن کانالی با هدف ایجاد تاسیسات در این مکان تاریخی کار خود را پیش می‌بَرد، اما در شرایطی این کار انجام می‌شود که اداره میراث‌فرهنگی شهرری هیچ طرح یا نقشه‌ای قبل از آغاز این کار از اداره اوقاف شهرری دریافت نکرده‌ است.

امیرمصیب‌ رحیم‌زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شهرری می‌گوید: نامه‌ درخواستِ توقفِ کار توسط پیمانکارِ امامزاده را سهشنبه قبل _۱۰ بهمن_ به اداره اوقاف شهرری فرستادم، اما اکنون –شنبه ۱۴ بهمن- به نظر می‌رسد نسبت به این درخواست توجهی صورت نگرفته است.

او ادامه می‌دهد: با توجه به این وضعیت باید با دادستانی شهرستان نامه‌نگاری کنیم، هیچ هماهنگی‌ای در این زمینه با ما انجام نشده است و حتی به نامه‌ روز سه‌شنبه ۱۰ بهمن نیز توجهی نشد، البته روز گذشته –جمعه ۱۳ بهمن- این اقدام عمرانی انجام نمی‌شد، اما امروز بار دیگر در حال ادامه‌ کار هستند. باید برای توقف کامل کار دستور دادستان را بگیریم.

وی با اشاره به حفر کانالی از ورودی امامزاده و در یک مسیر مستقیم در این محوطه‌ تاریخی با هدف احداث تاسیسات در این فضا بیان می‌کند: در حال حاضر روی آن مسیر کار می‌کنند، اما رئیس اداره اوقاف شهرری توجهی به نامه ما ندارد.

رحیم‌زاده با اشاره به آغاز پیگیری و شکایت به دادستانی از این کار توسط اوقاف و امورخیریه شهرری می‌گوید:‌ به اسم همسان‌سازی قبور این پروژه در دست انجام است، اما با میراث‌فرهنگی هماهنگی نشده است. در شرایطی که اداره اوقاف ملزم است هماهنگ باشد چون این قبرستانِ تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

او تاکید می‌کند: امروز _شنبه ۱۴ بهمن_ پیگیری حقوقی این کار را انجام می‌دهیم.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روی بنری که اداره اوقات و امور خیریه شهرستان ری و مدیریت آستان امامزاده عبدالله در ورودی امامزاده عبدالله شهرری نصب کرده‌اند، این طور توضیح داده‌ شده است: «قابل تقابل توجه صاحبان محترم قبول در صحن اصلی ؛ ان‌شاءالله بزودی عملیات سنگ فرش جدید و همسطح‌سازی صحن اصلی آغاز می‌گردد. لذا موارد ذیل را به اطلاع می‌رساند؛ ۱-تصاویر، نقشه و مشخصات کلیه قبول قدیمی و جدید و همچنین پلاک‌ها به طور دقیق ثبت و ضبط شده و هیچ گونه تغییری در محل قبول انجام نمی‌پذیرد. ۲-سنگ متحد الشکل و هم سطح برای کلیه قبول نصب و تمام مشخصات روی قبول درج خواهد شد. ۳-صاحبان محترم قبول نسبت به جمع‌آوری و انتقال گلدان‌های موجود اقدام نمایند.

۴-با توج به جمع‌آوری کلیه سنگ‌ها چنانچه مایل باشند با هماهنگی دفتر و احراز مالکیت می‌توانند نسبت به برداشتن و انتقال سنگ قبر اقدام نمایند. ۵-در صورت عدم اقدام در مورد بندهای ۳ و ۴ آستان مقدس هیچ گونه مسئولیتی را در قبال گلدان‌ها و سنگ‌های به جا مانده ندارد.»

ورودی امامزاده عبدالله و بنر نصب‌شده در ورودی امامزاده – عکس متعلق به جمعه ۱۳ بهمن ۹۶ است
ورودی امامزاده عبدالله و حفر کانال برای احداث تاسیسات- عکس متعلق به جمعه ۱۳ بهمن ۹۶ است

پایان پیام

کد خبر : 78191 ساعت خبر : 2:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78191
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات