زن‌های ایرانی و زن‌های عربستانی

زن‌های ایرانی و زن‌های عربستانی

پایگاه خبری گلونی، بیتا اسماعیلی: یکی از سخت‌ترین کارها بعد از معدن و بازیگری زن بودن در جامعه ایرانی است.

همین‌الان که در صدای و سیمای یزد آموزش پاشویه شوهر به خانم‌های ایرانی یاد داده می‌شود و مقام زن را تا حد ماساژور پایین آورده‌اند. در وزارت دادگستری عربستان برای نخستین بار ۳۰۰ زن استخدام‌شده‌اند و قرار است از این به بعد به‌عنوان زنان عربستانی استخدام‌شده در قسمت مطالعات اجتماعی، قضایی، حقوقی و دستیار امور اداری فعالیت کنند. ولی ما در کشور ترکیب جدید گلبرگ و شیر در آب را کشف کرده‌ایم.

متاسفانه رسانه‌ای که می‌تواند جریان ساز باشد تا حدی خود را پایین آورده که سخنان علمی‌اش منبع تولید دابسمش می‌شود. تابه‌حال ندیده‌ام که یک زنجیره ساخته شود و در آن یک زن موفق به‌صورت الگو به جامعه معرفی شود. معمولاً سناریو این است که یک زن شاغل همیشه غذای یخ‌زده یا سوخته سر سفره می‌گذارد ، وقتی برای شوهرش ندارد برای همین شوهرش می‌رود به‌صورت قانونی زن می‌گیرد و آن زن شاغل تازه می‌فهمد که ای دل غافل ایراد از خودش بوده شب‌ها فراموش کرده شوهرش را پاشویه کند.

زن‌های ایرانی و زن‌های عربستانی

اکثر ما دخترها در دوران مجردی ازیک‌طرف با فشار خانواده روبرو هستیم که هر غلطی خواستی بکنی برو خونه شوهرت بکن. وقتی هم شوهر می‌کنیم با فشار همسر که اینجا نمی‌توانی هر غلطی خواستی بکنی.

حتماً شما هم در اطرافتان زنانی را دیده‌اید که هم کار می‌کنند هم‌درس می‌خوانند و هم ساز می‌زنند ولی کافی است که ازدواج کنند حتی اجازه ندارد تنهایی برود سر کوچه ماست بخرد چون ممکن است موقع خرید مجبور شود با ماست‌بند محل حرف بزند.

متاستفانه بزرگ‌ترین حامی خشونت علیه زن‌ها هم‌جنس‌های آن‌ها هستند.حتماً همه ما شنیدیم که صدای و سیمای یزد به خاطر پخش این برنامه عذرخواهی کرد و خیلی از ما خوشحال شدیم ولی من شک ندارم که دلیل عذرخواهی‌شان این بود که از کلمات مستهجن نظیر بوسه و ماساژ استفاده‌شده بود.

تا همین دیروز مسئولین ما اشاره می‌کردند که زن‌های ایرانی در مقایسه با عربستان از آزادی بیشتری برخوردار هستند ولی آمارها نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی زنان عربستان ۲۰ و همین نرخ برای ایران ۱۷ است آیا وقت آن نرسیده که ما توجه بیشتری به‌ حق و حقوق زنان در کشور بکنیم؟

پایان پیام

کد خبر : 78447 ساعت خبر : 12:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=78447
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات