تکرار ریزگرد در خوزستان+رادیو گلونی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که ریزگردها در خوزستان، از تکرار گذشته است. خب خدا رو شکر، پس دیگه به پدیده‌ای عادی داره تبدیل می‌شه و فکر می‌کنم هیچ کس باهاش مشکلی نداشته باشه. چون یک نگرانی وجود داشت که چی کار کنیم این ریزگردها چند وقت هستند، چند وقت نیستند، مردم تا میان به اون هوا عادت کنن، دوباره یک کم هوا بهتر می‌شه، الان دیگه یک جوری شده که هوا اصلاً بهتر نمی‌شه. البته این ریزگردها آنچنان افزایش پیدا کرده که دیگه اسمش رو نمی‌شه گذاشت ریزگرد. باید گفت درشت‌گرد، یا قلوه‌گرد یا چنین چیزی.

ضمن اینکه آنقدر توی هوا خاک هست که آدم نمی‌دونه داره توی خاک نفس می‌کشه یا در هوا! اصلاً تعاریف علمی درباره خیلی چیزها باید عوض بشه. اوّلیش این هست که اسم این دیگه هوا نیست. به نظرم ما باید بهش بگیم مثلاً خاک گازی. یعنی یک خاک داریم جامد هست، یک خاک داریم به شکل گاز هست که می‌شه همین پدیده ای که در برخی مناطق کشور باهاشون مواجه هستیم. دوم اینکه تا الان هیچ دانشمندی نمی‌تونست تصور کنه که انسان بتونه در این هوا تنفس کنه. البته ما هم همین نظر رو داریم، یعنی این اسمش تنفس نیست، باید یک اسم دیگه برایش گذاشت. الان شما عکس که می‌گیری به کسی نشون بدی فکر می‌کنه عکس مربوط به هفتصد سال پیش هست، یا بهت می‌گه داداش فیلتر انداختی روی عکس!

با توجه به اینکه این خبر و دغدغه، الان سال‌هاست که وجود داره و همیشه هم جواب‌ها یکی بوده، پبشنهاد می‌کنم ناشران به این حوزه ورود کنند و کتاب‌های راهنمای مسئولان در حوزه‌های مختلف رو چاپ کنند. چون هم سوال‌ها و درخواست‌های ما تکراری شده هم پاسخ مسئولان همان همیشگی هست. حداقل اگر کسی خدایی نکرده می‌خواست جواب متفاوت بده، دچار سهو بیان نشه. فقط خودمونیم، ما منظورمون از سوال کردن‌ها، دریافت پاسخ نیست. ممنونیم که تا این حد پاسخگو هستید ولی خواهشاً یک جور دیگه پاسخ‌تون رو نشون بدین. یعنی اگه یک خبرنگاری ازتون پرسید چه جوری این معضل رو باید حل کرد، برید در عمل نشون بدید و بگید اینطوری. تا الان اگر هر مسئولی اینطوری پاسخ می‌داد، مشکل این درشت گردها هم حل شده بود.

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 79697 ساعت خبر : 1:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79697
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات