حکم جایگزین برای شکارچی قوچ+طنز رادیویی

حکم جایگزین برای شکارچی قوچ+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که شکارچی قوچ وحشی به ۲ سال خدمت در اداره‌‌ محیط زیست تربت حیدریه محکوم شد. یعنی این عزیز قرار هست بعد از خدمت به بشریت و غیربشریت در شکار قوچ و فروش اون، دو سال دیگه هم در قسمت دیگه‌ای خدمت کنه. سوابق برخی از شکارچی‌ها رو که بررسی می‌کنیم می‌بینیم این عزیزان دارن در یک حوزه‌ای بازنشسته می‌شن. یعنی آدم داریم اون‌قدر شکار رفته که الان داره سی سالش پر می‌شه.

بهترین مزیت این حکم‌های جایگزین این هست که حداقل اون فرد برای یک مدتی دستش بند هست. نه اون بند، این بند. یعنی فکرش هم مشغول هست تا شاید کمتر کار بد کنه. مثلاً اگر کسی فوتبال یک مملکت رو مَچَل خودش می‌کرد، می‌فرستادیمش دو سال توپ‌جمع‌کن مسابقات می‌شد، دیگه اون فرد قدم بعدی رو برای مچل کردن فوتبال مملکت برنمی‌داشت.

البته به قول عزیزی، در ابتدای هر موضوعی باید تعاریف دو طرف با هم‌دیگه منطبق باشه. الان در همین تربت حیدریه، مناطقی  هست که شکار در اون‌ها ممنوعه. ولی این شکارچی هم رفته بوده اونجا. احتمالاً موقعی هم که گرفتنش، یا کلمه « ممنوع » براش معنی دیگه‌ای می‌داد، یا کلاً خبر نداشته. یا شاید هم قوچ وحشی رو جزو موجودات خاصی حساب نمی‌کرده. یعنی بهش گفتن چی کار کردی؟! گفته چیزی نبود، قوچ بود! الان این آقا رو هم گذاشتید خدمت کنه، بگذارید در همون اداره بمونه، خیلی نزدیک مناطق شکار ممنوع نشه، وگرنه بقیه که شکار کنن، می‌گه چیزی نبود، قوچ بود! یا وقتی جنگل آتش بگیره، می‌گه چیزی نبود، چند تا درخت بود!

البته بدون شک  بعد از دو سال، این فرد نسبت به محیط زیست و حیات وحش، نگاه متفاوت‌تری از الان داره. ما به این حکم‌ها در همه بخش‌ها نیاز داریم. از ورزش و رانندگی تا ساختمان‌سازی و انواع کارهای تولیدی.

حکم جایگزین برای شکارچی قوچ+طنز رادیویی

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید :

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 79703 ساعت خبر : 1:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=79703
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات