لرستان سرزمین مهر و مفرغ است

لرستان سرزمین مهر و مفرغ است

نوروز نزدیک است و شهرها خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، چند سالی است که برخی استان‌ها و شهرها، نام و یا شعاری انتخاب می‌کنند و تبلیغات جذب گردشگران و مسافران را با استفاده از این نام‌ها انجام می‌دهند.

لرستان هم با پیشنهاد و نظرسنجی بین صاحب‌نظران، از ۴ سال پیش به‌نام استان مهر و مفرغ نام‌گذاری شد که نام مناسب و شایسته‌ای برای آن به نظر می‌رسد‌.

ولی مانند دیگر کارهای فرهنگی، عده‌ای فقط راه خود را می‌روند و خرد جمعی و شایستگی برای اظهارنظر را به هیچ می‌انگارند. هرشهر یک نام و شعار نیاز دارد نه چندین چند نام بی‌ربط و شتابزده. قرار نیست که همه پژوهشگر اجتماعی باشد و در مورد همه مسایل اظهارنظر کنند. برای لرستان باید یک نام درنظر گرفت که همه تبلیغات نهادهای دخیلی در زمینه گردشگری، مانند شهرداری، اداره‌کل میراث فرهنگی و استانداری از آن استفاده کنند.

لرستان سرزمین مهر و مفرغ است

لرستان است که در گذشته به مهمان‌نوازی مشهور بوده است و از سوی دیگر بازمانده تمدن‌های کهن است. پس نام «خرم‌آباد، شهر مهر و مفرغ» به‌راستی زیبنذه این شهر و معرفی‌کننده خلقیات مردم این دیار است. شهرداری خرم‌آباد در سال‌های گذشته از چند شعار برای معرفی خرم‌آباد استفاده کرده است که برخی از آنها پیش‌پاافتاده بوده است.

نکته اینجاست که شهر می‌تواند یک شعار داشته باشد نه چند شعار و تعداد شعارهای زیاد باعث سردرگمی مخاطب می‌شود. بهترین شعار برای لرستان همین سرزمین مهر و مفرغ است که چند سال است روی آن کار رسانه‌ای شده است. همه واژه «مهر» دارد که یادآور مهربانی و قدمت لرستان است و هم «مفرغ» که واژه‌ای است که در ایران و جهان ما را به آن نام می‌شناسند. و همچنین واژه «سرزمین» که نشان از خاک دارد.

امیدواریم چون سال‌های گذشته نباشد که بیلبوردهای فراوان شهرمان را زشت کند. امسال می‌شود با یک شعار به استقبال مهمان نوروزی لرستان رفت.

پایان پیام

کد خبر : 80160 ساعت خبر : 1:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80160
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات