هواشناسی همه را سورپرایز کرد

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: روز سه‌شنبه در حالی که طبق گزارشات متعدد سازمان هواشناسی، مردم خرم‌آباد خود را برای استقبال از برف و باران در روز چهارشنبه آماده می‌کردند، گردوغبار لرستان را دربرگرفت.

شدت این آلودگی به حدی بود که در ساعت ۱۷ عصر رانندگان مجبور به روشن کردن چراغ خودروها شدند. مردم گرفتار در خیابان هم برپایه همان گزارشات هواشناسی، ابتدا فکر می‌کردند هوا مه‌آلود شده است و سرخوش بودند که برف یا بارانی در راه است. اما رفته رفته میزان ریز‌گرد چنان بالا رفت که مزه خاک را زیر زبان می‌شد احساس کرد.

اینجا بود که فهمیدیم دوباره رودست خوردیم و هواشناسی خاک را به جای باران به ما قالب کرده است.

واقعا فلسفه وجود یک سازمانی به گستردگی هواشناسی چیست؟ مگر به جز این است که در مواقع بحرانی به داد مردم برسد و از آنها را از وقایع در پیش رو با خبر کند؟ وگرنه هر بچه دبستانی که در کتاب‌های درسی خود انواع ابرها را دیده باشد، می‌تواند پیش‌بینی کند که مثلا دیدن ابر سیاه در آسمان نشانه بارندگی است. به خاطر داریم که پیش‌بینی نکردن طوفان هر ساله چه خسارات جبران‌ناپذیری را به بار می‌آورد.

متاسفانه در بین عموم مردم هم از این وضع طنزهای زیادی رواج پیدا کرده و اعتماد به سازمان هواشناسی بسیار کم شده است. وضعیت زیست محیطی ایران و شرایط بحرانی نظیر تغییر اقلیم و طوفان‌های گردوغبار، نیازمند اطلاع‌رسانی فوری و البته مطمئن به مردم و مدیران شهری است، تا غافل‌گیری‌هایی که از زبان این مدیران بسیار شنیده می‌شود به حداقل خود برسد.

پایان پیام

کد خبر : 80924 ساعت خبر : 0:34 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=80924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

ای بابا مهم اینه که پیش بینی کرده یه چیزی از آسمون میاد ، از اون بالا داره میاد یه دسته حوری ! همشون تپل مپل گوگوری مگوری !

نفرست