حمایت‌هایی از جنس مدیران تلویزیون

حمایت‌هایی از جنس مدیران تلویزیون

ایرج محمدی از تهیه‌کننده‌های سیما، معتقد است: حمایت مدیران تلویزیون از برنامه‌ها و توجه به کیفیت آثار، می‌تواند در جذب مخاطب و اعتمادسازی نسبت به آثار تلویزیونی و داخلی تأثیرگذار باشد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، او که این روزها سریال «پاهای بی‌قرار» را برای تلویزیون تهیه می‌کند، خاطرنشان کرد: تلویزیون مدتی با رکود در برنامه‌سازی مواجه بود اما خوشبختانه از پارسال تاکنون سریال‌های بسیاری را مقابل دوربین هنرمندان برده و تلاشی در صداوسیما اتفاق افتاده است. در این راستا خوشبختانه سریال‌های متعددی کلید زده شده و بسیاری از اصحاب هنر و نیروهایی که به گونه‌ای متصل به گروه‌های فیلمبرداری هستند، مشغول به کار شده‌اند و این مساله نوید بسیار خوبی می‌دهد.

او در پاسخ به پرسشی درباره‌ی لزوم حمایت‌ مدیران تلویزیون از برنامه‌سازان، ادامه داد: ما به دو حمایت ویژه از سمت مدیران و مسوولان صداوسیما نیاز داریم که این دو حمایت هم مقداری به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های کلانی که در کشور وجود دارد، بستگی خواهد داشت. یکی از این حمایت‌ها مسائل مالی است که باید بودجه برنامه‌ها تأمین و از آنها حمایت شود؛ یعنی تامین مسائل مالی صداوسیما اتفاق بیفتد تا به چالش‌های مالی در طول برنامه‌سازی برنخوریم؛ زیرا زمانی که به چالش مالی برخورد کنیم، متاسفانه تعداد آثار کاهش می‌یابد، بخصوص آثار نمایشی با اینکه در تلویزیون بر یک مبنا و برآوردهای متناسب کار می‌شود. بنابراین اگر تامین مالی باشد، مردم از آثار نمایشی در تلویزیون محروم نمی‌شوند. امیدوارم این حمایت‌ها مانند یک سال گذشته، استمرار داشته باشد که بسیار مهم است.

حمایت‌هایی از جنس مدیران تلویزیون

این تهیه‌کننده به نوع دیگری از حمایت که باید از سمت مدیران اعمال شود، اشاره و اظهار کرد: حمایت مدیران سیما و توجه به کیفیت آثار می‌تواند در جذب مخاطب و اعتمادسازی نسبت به آثار تلویزیونی و داخلی تأثیرگذار باشد و لازمه آن این است که برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود. می‌توان گفت توجه به کمیت مهم است اما کمیتی که با کیفیت همراه باشد. همچنین اصحاب هنر هم به موقعیت‌هایی که سر راهشان قرار می‌گیرد باید توجه داشته باشند و باید به آثاری که می‌خواهند تولید کنند، نگاه هنری و ارزشمند داشته باشند؛ یعنی باری به هر جهت نباید کاری را انجام دهند، زیرا به اعتماد مخاطب لطمه می‌زند و مخاطب را از دست خواهیم داد.

پشت صحنه «پاهای بیقرار»

او در بخش دیگری از این گفت‌وگو به سریال «پاهای بی‌قرار» که در حال تولید است، اشاره کرد و گفت: تصویربرداری فصل زمان گذشته این سریال در ۱۵ قسمت که از سال ۱۳۵۶ تا ۱۳۶۴ را در برمی‌گیرد. اکنون در حال تصویربرداری زمان حال این سریال هستیم که اکثر بازیگران آن مانند خانم‌ها پانته‌آ بهرام، مهرانه مهین‌ترابی و آقای مسعود رایگان به همراه جمع دیگری از بازیگران جلوی دوربین رفته‌اند.

این تهیه‌کننده ادامه داد: ما دو لوکیشن مهم را پشت سر گذاشتیم. این دو لوکیشن شامل شرکت و خانه افسانه (پانته‌آ بهرام) است و در حال حاضر در لوکیشنی در میدان هروی منزل مالک (مسعود رایگان) تصویربرداری داریم. تقریبا ضبط سریال از نیمه گذشته و امیدواریم تا خرداد ماه سال آینده تصویربرداری این مجموعه ۶۰ قسمتی به کارگردانی منوچهر هادی را به پایان برسانیم.

ایرج محمدی در پایان گفت: دو یا سه بازیگر جدید نیز تا یک هفته دیگر مقابل دوربین می‌آوریم اما هنوز به نتیجه خاصی درباره این بازیگران نرسیده‌ایم.

مجموعه تلویزیونی «پاهای بی‌قرار» در دو فصل گذشته و حال، ماجراهای دو خانواده را از زمان قبل انقلاب تا عصر حاضر به تصویر می‌کشد. این سریال مجموعه‌ای خانوادگی و اجتماعی است که در آن به مفاسد اقتصادی نیز پرداخته می‌شود.

سریال «پاهای بی‌قرار» به کارگردانی منوچهر هادی و به تهیه‌کنندگی ایرج محمدی در ۶۰ قسمت  تولید می‌شود و از شبکه پنج سیما به روی آنتن خواهد رفت.

پایان پیام

کد خبر : 82167 ساعت خبر : 1:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82167
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات