برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی «بینش»

آیین اختتامیه دهمین جشنواره فیلم کوتاه دانش‌آموزی «بینش» – قدیمی‌ترین جشنواره فیلم دانش‌آموزی کشور – در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا بهزادیان – دبیر جشنواره فیلم کوتاه بینش – در این مراسم تصریح کرد: کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره دهم را نسبت به سال‌های گذشته بسیار بهتر توصیف کرد و گفت: با دیدن آثار نوجوانان به آینده سینمای ایران بسیار امیدوار می‌شویم. سطح کیفی و فنی فیلم‌های امسال نسبت به دوره‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است بنابراین کار داوری را بسیار سخت کرده بود.

او افزود: امسال ۱۱۸ فیلم از ۱۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در دو بخش داستانی و مستند در ۱۶ بخش به رقابت پرداختند؛ فیلم‌هایی که حداکثر پنج دقیقه‌ای بودند.

بهزادیان اظهار کرد: از همین فردا دانش‌آموزان فیلمساز سراسر کشور می‌توانند آثار خود را برای شرکت در جشنواره سال بعد به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

پس از اظهارات دبیر جشنواره، ۲۰ فیلم برتر از نگاه هیات داوران به نمایش درآمد. در ادامه، حسن محمدی مدیر دبیرستان علم سلیم که برگزارکننده و حامی اصلی این جشنواره است، در سخنانی با بیان اینکه هدف جشنواره «بینش» توجه ویژه به دانش‌آموزان هنرمند فیلمساز است، در عین حال گفت: تقویت روحیه خودباوری و بالا بردن عزت نفس دانش‌آموزان کشور نیز در برپایی این رویداد مدنظر بوده است.

در ادامه، گروه موسیقی دانش‌آموزی «سیزده» به اجرای قطعات موسیقی سنتی پرداخت.

پیمان شریعتی (مدیر تئاتر شهر)، حسین یاری (بازیگر)، علیرضا کمالی (بازیگر)، مسعود فراستی (منتقد و مدرس سینما)، زهیر یاری (بازیگر)، یاسر نوروزی (داستان‌نویس و منتقد)، سیاوش مفیدی (بازیگر)، سارا نامجو (کارگردان انیمیشن) و امیراحمد انصاری (کارگردان) از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

در بخش پایانی، هیات داوران و هنرمندان حاضر در مراسم تندیس‌ها و دیپلم‌های افتخار را به بهترین‌های جشنواره‌ دهم اهدا کردند.

هیات داوران این دوره متشکل از افسانه زمانی (کارگردان تئاتر)، دانش اقباشاوی (کارگردان سینما و تلویزیون)، رحمان حاصلی (کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون)، شکیبا سام (منتقد سینما)، علی‌اکبر زین‌العابدین (نویسنده کودک و نوجوان)، عظیم فلاح (خوشنویس)، الهه آرانی (نمایشنامه‌نویس)، سیدجواد یوسف‌بیک (منتقد سینما) و رضا بهزادیان (پژوهشگر و مدرس) شرکت‌کنندگان زیر را شایسته دریافت تندیس جشنواره دانستند:

تندیس بهترین فیلم کوتاه داستانی:  فیلم «کت عوضی» ساخته محمد جواد زندیه و فیلم «امتحان نهایی» ساخته علی گنجی.

تندیس بهترین فیلم کوتاه مستند: فیلم «آرزوهای ناتمام» ساخته ماهان حاصلی.

تندیس بهترین فیلم کوتاه از نگاه تماشاگران: فیلم «امتحان نهایی» ساخته علی گنجی.

تندیس بهترین فیلم کوتاه از نگاه دانش‌آموزان در بخش داستانی: فیلم «امتحان نهایی» ساخته علی گنجی.

تندیس بهترین فیلم کوتاه از نگاه دانش‌آموزان در بخش مستند: فیلم «بازمانده» ساخته محمدجواد زندیه.

همچنین تندیس‌های بهترین فیلمنامه به «لیست سیاه» نوشته فائزه ملک‌حسینی و «قرینگی» نوشته امیر کنی، بهترین فیلمبرداری به محمدجواد زندیه برای فیلم «بازمانده»، بهترین پوستر به مریم حاصلی برای «تصویر آخر»، بهترین ایده به علیرضا خالدی برای «ساعت چموش» و علی سیداحمدیان برای «دزد دریایی و مرد فداکار»، بهترین تدوین به فائزه وزیری‌تبار برای فیلم «تو برگزیده‌ای»، بهترین صدابرداری به علیرضا خالدی برای «ساعت چموش»، بهترین تیتراژ به بنیامین درایه برای «آخرین پیش‌دانشگاهی»، بهترین کارگردانی به علی گنجی برای فیلم «امتحان نهایی» و محمدجواد زندیه برای فیلم «کت عوضی»، بهترین بازیگر زن دانش‌آموز به فائزه وزیری‌تبار برای فیلم «تو برگزیده‌ای» و بهترین بازیگر زن بزرگسال به «لیلا دارنده» برای فیلم «ضامن»، تندیس بهترین بازیگر مرد دانش‌آموز به سینا حسین‌پور برای فیلم «تصویر آخر» و بهترین بازیگر مرد بزرگسال به علی بهزادیان برای فیلم «مثل هیچکس» و تندیس بهترین فیلم مشارکت خانوادگی به فیلم «بومرنگ» ساخته آریا نیکسار تعلق گرفت.

در پوستر دهمین جشنواره بینش، نام و لوگوی حامیان معنوی جشنواره به چشم می‌خورد: آموزش و پرورش منطقه ۷ شهر تهران، تئاتر شهر، پژوهشسرای اشراق، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، آپارات، شهرداری منطقه ۷ تهران، دنیای سینما، مجله فرم و نقد، فرهنگسرای اندیشه، رانده وو، خانه زیست‌شناسی، سازمان بهزیستی کشور، جشنواره ملی ابن سینا،  انتشارات زیر ذره‌بین، دبیرستان تربیت صالحین، دبیرستان باقرالعلوم (ع)، هنرستان فراصوت، انتشارات چهارخونه، مُنتا، انتشارات زهد، موسسه فرهنگ نوین.

مراسم اختتامیه حشنواره فیلم کوتاه بینش هر سال بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 82369 ساعت خبر : 1:21 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=82369
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات