خانه تاریخی نائل به تاریخ پیوست+طنز رادیویی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که خانه تاریخی نائل که قدمتی چند صد ساله داره و ثبت ملی شده، تخریب شد! به همین راحتی. یعنی صبح بلند شدند، اومدند توی کوچه به هم نگاه کردند و گفتند: اینجا قبلاً یه خونه نبود؟! بعضی‌هاشون هم شک کردن که شاید دیشب زلزله اومده، اما سریع یادشون اومد خونه نائل قدیمی بوده و احتمال تخریبش با زلزله کمتر هست! اون هم با این شدت که با خاک یکسان شده!

البته تخریب‌کنندگان به عنوان یادگار و اینکه اهمیت کارشون فراموش نشه، یک اتاق رو دست نخورده نگه داشتند! ضمناً این‌طوری یک چیزی برای صاحب اون خونه که الان پنج دانگش مال میراث فرهنگی اصفهان هست، باقی می‌مونه! تخریب شبانه این خانه تاریخی نشون می‌ده که مردم اون محله اصفهان از خواب سنگینی بهره می‌برن و خدا رو شکر حتی در شلوغ‌ترین جای ممکن هم می‌تونن با آرامش استراحت کنن. اون‌هایی هم که متوجه این تخریب شدند و خواستند اطلاع بدن احتمالاً تا پی بردند که به کجا باید تماس بگیرند، صبح شده!

از اون‌جایی که این خونه رو یک تاجر مصری در زمان صفوی ساخته و حدود ۲۰۰ سال قبل به خاندان نائل رسیده، احتمال داره که تخریبگران فکر می‌کردند این خونه ایرانی نیست و به همین دلیل باقی ماندن اون جزو فرهنگ و تاریخ ما محسوب نمی‌شه! این خونه یک اتاق انعکاس صدا داشته مثل عالی قاپو! و شاید برخی چون حرف‌هاشون لو رفته، با این خونه لج شدن! پدربزرگ آقای نائل، حاتم طایی بوده، پدرش، نقاش بوده، درباره نکات معماری این خونه هم اونقدر مطلب گفته شده که به نظر می‌رسه ابعاد تخریب این خونه ده‌ها سال طول بکشه!

شخصاً پیشنهاد می‌کنم که تقصیرها رو بندازیم گردن نوادگان همون تاجر مصری که از روی کینه‌ای که به خاطر اسم این خونه تو دل داشتن، شبانه اون رو تخریب کردن. این‌جوری دیگه قضیه هم تموم می‌شه. البته شما خودتون رو ناراحت نکنید. گفتند قراره عین به عینش ساخته بشه!  بدل هم که همون اصله دیگه!

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 83867 ساعت خبر : 0:23 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=83867
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات