نامه لرستان منتشر شد

نامه لرستان تازه‌ترین اثر دکتر ساسان والیزاده روزنامه‌نگار و پژوهشگر لرستانی توسط انتشارات برداشت منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این اثر دارای اطلاعات منحصربه‌فرد و اسناد منتشرنشده‌ای از لرستان است. روزشمار تاریخ لرستان، گزیده جراید عصر پهلوی درباره لرستان، مباحثی پیرامون جایگاه زبان‌های بومی لرستان، لرستان در خاطرات مرحوم آیت‌الله هاشمی و مهذب الدوله وزیر خارجه عصر پهلوی، اسنادی از سابقه احزاب لرستان، گفتگوهایی با سرآمدان موسیقی لرستان،اساطیر در قصه‌های بومی لرستان، یادداشت‌هایی درباره شخصیت‌های فرهنگی لرستان، مقالاتی درباره ایلات و طوایف، چکیده دو سفرنامه مهم عصر قاجار به لرستان ، گزارش‌هایی درباره نویسندگان لرستانی و گزارش‌هایی ممیزی آثار ایشان در رژیم گذشته بخش‌هایی از این اثر ارزنده است.

بخش‌های از کتاب نامه لرستان

چند گفتگوی خواندنی درباره تاریخ فعالیت‌های فرهنگی در لرستان و چکیده اسناد وضعیت لرستان در جنگ جهانی دوم و یادداشت‌هایی درباره تاریخ رجال لرستان از دیگر بخش‌های این کتاب است.

ساسان والیزاده از نویسندگان و پژوهشگران لرستانی است که پیش‌ازاین آثار مختلفی از او منتشر شده است. مجموعه ترانه‌های زنان زاگرس(ژیا) ، آثار برتر موسیقی ایران، کتاب شناخت لرستان، شناخت نامه نویسندگان لرستان، سفرنامه معین السلطان و دو مجموعه شعر از جمله آثار این نویسنده لرستانی است.

کتاب «نامه لرستان» شامل ۵۰ مقاله و یادداشت است که در ۴۳۲ صفحه در قطع وزیری توسط انتشارات برداشت با قیمت ۳۵۰۰۰ تومان به چاپ رسیده است. پخش اینترنتی کتاب از طریق آی دی @bluesky8232 صورت می‌گیرد.

پایان پیام

کد خبر : 84363 ساعت خبر : 7:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84363
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات