برای آلودگی هوا همه کار کردیم+طنز شنیدنی

برای آلودگی هوا همه کار کردیم+طنز شنیدنی

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: در خبرها آمده است که مدارس تهران به دلیل آلودگی هوا تعطیل شد! ارومیه هم تعطیل­ شد؟ اِ… تبریز هم تعطیل شد؟ تعطیل رسمی بوده شاید… پس از اول… در خبرها آمده است که هوای برخی شهرهای ایران آلوده شد! ببخشید، آلوده‌تر شد! گفته می‌شه مسئولان مقصرند. من از شما سوال می‌کنم آیا من و شما جزو مسئولان محسوب نمی‌شیم؟ آیا درست است که فقط نهادها و سازمان‌ها را مقصر بدانید!؟

اون بنده‌های خدا دیگه کار چی باید می‌کردن که نکردن؟ غیر از اینه که درختان شهرها رو قطع کردن تا فضای بیشتری برای آلودگی باشه و تراکم آلودگی هوا کمتر بشه؟ کم هشدار دادن که هوا رو آلوده نکنین؟ کم گفتن ماشین نیارین بیرون و ترافیک درست نکنین؟ کم بهتون گفتن سیگار نکشین؟ کم بهتون هشدار دادن که از خونه خارج نشین؟ حالا دو روز از کار و زندگی‌تون عقب بیفتید اتفاقی می‌افته؟ کم روزها رو تعطیل کردن تا بچه‌هاتون به مشقهاشون برسن؟ یا با بردن اون‌ها به بیرون یه کاری کنید که در آینده شیمی رو در کنکور صددرصد بزنن. یعنی از یه طرف برخی دنبال اینن که تعداد تعطیلات رسمی رو کم کنن، از این طرف  تعطیلات غیررسمی‌مون خودش داره می‌شه دو برابر تعطیلات رسمی.

برای آلودگی هوا همه کار کردیم

ضمناً این درخت­ها شب­ها دارن هرچی اکسیژن هست مصرف می‌کنند، معلومه روزها هوا آلوده می‌شه! الان همین مسئولان به فکر سلامتی شمان. قراره براتون گوشت گوزن بیارن. فقط سوال اینه که این‌ها کجا قراره نفس بکشن؟ ما خودمون هوا نداریم. ولی به هر حال این گوشت گوزن رو بخورید تمام مضرات آلودگی هوا رو از بین می‌بره. پولتون که بهش نمی‌رسه، ولی بدونید بد نیست. فقط فکر کنم هرکی گوشت گوزن بتونه بخوره، توی هوای پاک هم داره زندگی می‌کنه!

بعد ما که به این هوا عادت کردیم، اگه راست می‌گید که هوا آلوده است چرا توی خبرهای هواشناسی‌تون خورشید زرده؟ چرا طوسی نیست؟ چرا ابرها اینقدر سفیدن؟ این همه سوال. به قول عمران صلاحی به هوا نیازمندم، به کمی هوای تازه، به کمی درخت و قدری گل و سبزه و تماشا، به کرانه‌های آبی، به کمی غزال وحشی…. همه‌اش هم که داریم از دست میدیم…

این روایت را با صدای معین بادپا بشنوید:

پخش از رادیو جوان
برنامه پی‌نوشت

پایان پیام

کد خبر : 84557 ساعت خبر : 0:20 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=84557
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات