خبرهای خوب بوکس بانوان

پایگاه خبری گلونی ، بیتا اسماعیلی: در گذشته زیرزمین جایی نمور و تاریک بود که در آن یا دبه‌های ترشی را نگه می‌داشتند یا آبغوره و جمعی از جانوران موذی هم آنجا با خیال راحت  تشکیل خانواده می‌دادند و هر ازگاهی یکی از آنها هوس می‌کرد بیاید روی زمین. ولی معمولا پدر خانواده دمپایی به دست به استقبالش می‌رفت و جان به جان آفرین تسلیم می‌کرد.

موسیقی زیرزمینی

  کم‌کم زیرزمین تغییر کاربری داد و محلی شد برای فعالیت‌های هنری یا به اصطلاح زیرزمینی. یک عده با وضعیت زندگی که داشتند، اگر خواننده می‌شدند باید اسم‌شان را می‌گذاشتند فلاکت، نکبت، بدبخت. ولی اسم هنری‌شان می‌شد پیشرو، موفق، شاداب. نتیجه موسیقی زیرزمینی هم غولی به نام امیر تتلو شد که سال‌هاست از چراغ جادو فرار کرده است.

اقتصاد زیرزمینی

فعالیت‌های زیرزمینی فقط به موسیقی محدود نشد. کم‌کم به بخش‌های دیگر کشور هم نفوذ کرد و اصطلاحات دیگری هم باب شد مانند«اقتصاد زیرزمینی» که خروجی‌اش غولی به نام بابک زنجانی شد.

رستوران زیرزمینی

 قضیه اقتصاد زیرزمینی برای‌مان حل شده بود که رستوران‌های زیرزمینی باب شد. یعنی وضعیت طوری شده بود که هیچ‌کس دیگر در روی زمین لب به غذا نمی‌زد. حتما باید می‌رفتی زیرزمین.

 این ماجرا هرروز بیشتر می‌شد و هر ایرانی  یک کسب‌وکار زیرزمینی را اداره می‌کرد. کم‌کم وکیل زیرزمینی، پزشک زیرزمینی و بچه زیرزمینی هم به بازار آمد. در تازه‌ترین اخبار، رد پای ورزشکاران هم به سالن‌های ورزشی زیرزمینی باز شده است.

بوکس زیرزمینی بانوان

ثوری رییس فدراسیون بوکس ایران می‌گوید:« بوکس در ایران پتانسیل‌های زیادی هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان دارد. در حال حاضر بسیاری از بانوان ما به‌صورت پنهانی به تمرین ورزش بوکس می‌پردازند.»

او در پاسخ به این سوال که چه راهکارهایی برای راه‌اندازی بوکس بانوان دارد، خاطرنشان کرد: «اینکه راه‌اندازی بوکس بانوان با یک‌سری مقاومت‌هایی روبه‌رو شود را می‌دانم، ولی اگر راهکارهای مناسبی را اتخاذ کنیم، قطعا به این مهم دست پیدا می‌کنیم. بانوانی که الان به صورت زیرزمینی و پنهانی تمرین می‌کنند ممکن است به دلیل نبود قوانین و نظارت درست از سوی فدراسیون بوکس دچار مشکلاتی شوند که اگر آنها را مطرح کنیم، بدون شک در راه‌اندازی این بخش کمک‌کننده است. چه بهتر است این پتانسیل‌ها در مسیر درست استفاده شود تا اینکه به صورت پنهانی به هدر برود.»

شاید بهترین گزینه این باشد که زیرساخت‌های بوکس بانوان در منزل ساخته شود. یعنی به‌جای دستکش بوکس از دستکش لاتکس استفاده شود و به جای رینگ از محوطه آشپزخانه.

 به جای کیسه بوکس از بالش استفاده شود که هم مناسب برای بانوان باشد، هم با استانداردهای ملی و میهنی ما سازگار باشد. این راهکارها باعث می‌شود بانوان ایرانی بتوانند بدون اینکه از منزل خارج شوند اقدام به تمرینات ورزشی کنند.

تا وقتی می‌شود از این اقدامات مبتکرانه انجام داد چرا بودجه کشور را پای چنین ورزش خشنی به هدر بدهیم.

پایان پیام

کد خبر : 86724 ساعت خبر : 3:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86724
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات