قرار سبز هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۶

قرار سبز هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۶

تلاش فعالان و انجمن‌های محیط زیستی کشور با پاکسازی شهرها و طبیعت، کاشت نهال، برگزاری برنامه های متنوع در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش به شهروندان در روزهای پایانی سال ستودنی است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مانیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط‌زیست کشور باشیم:

۱_قرار سبز در شهر شیراز استان فارس

قرار سبز هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۶

برنامه ۱۵۷‍ پاکسازان طبیعت فارس اختصاص به پاکسازی منطقه طبیعت گردی قلات داشت.
در این برنامه که باحمایت و همراهی رییس اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس وجمعی از کارکنان و مشارکت انجمن سبزاندیشان کلات سرخ زاگرس و دهیاری روستای قلات در راستای طرح ملی بی‌زباله و نه گفتن به کیسه‌های پلاستیکی و ترویج و نهادینه کردن این فرهنگ بین گردشگران صورت گرفته بود، کیسه‌های ویژه لقمه با قابلیت شستشو و استفاده طولانی مدت بجای کیسه‌های پلاستیکی یک بار مصرف و قمقمه آب بجای بطری‌های آب معدنی، کیسه‌های پارچه‌ای ویژه خرید بین گردشگران توزیع و سپس منطقه گردشگری قلات پاکسازی شد.

۲_قرار سبز در شهر لاهیجان استان گیلان


پاکسازی حاشیه تالاب سوستان لاهیجان توسط انجمن های رفتگران طبیعت استان گیلان و بوم بانان گیلان با همکاری اداره حفاظت محیط زیست انجام شد.

۳_قرار سبز در شهر رحیم آباد استان گیلان


با همت اعضای موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد پس از همراهی در پاکسازی ساحل دریای خزر در کلاچای، در نوبت عصر به پاکسازی و آموزش حفاظت از محیط زیست و تفکیک زباله در روستای نیلو پرداختند.

۴_قرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد


برنامه درختکاری آموزشکده فنی و حرفه ای دخترانه یاسوج و تشکل نهضت سبز زاگرس با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان، اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد، فرمانداری شهرستان بویراحمد و شهرداری در محوطه اموزشکده با شعار هر دانشجو یک درخت برگزار شد.

۵_قرار سبز شهر لاهیجان استان گیلان


برنامه ی آموزش کاشت و پرورش گل های زینتی به دانش آموزان در فضای باز و باغچه ی مدرسه به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و همچنین نزدیک شدن به فصل بهار توسط مدرسه سبز سما انجام شد.

۶_قرار سبز شهر آبدانان استان ایلام


در راستای حفظ محیط زیست واحترام به زمین دانش آموزان دبستان نیلا با همت بانوان طبیعت آبدانان و همراهی معلمین سفره هفت سین را در پارک سراب پهن کردند.

۷_قرار سبز شهر سبزوار استان خراسان رضوی


کارگاه یک روز با محیط بان بمناسبت هفته منابع طبیعی توسط سمن سرزمین بادغوث در دبیرستان دانش این شهرستان برگزار شد.

۸_قرار سبز شهر اردیموسی استان اردبیل


باهمکاری دانش آموزان دبیرستان شاهد، پژوهش سرای استادباباصفری، هنرستان عفت السادات، به مناسبت هفته ی منابع طبیعی ۴۰۰ اصله درخت کاشته شد.

۹_قرار سبز شهر لاهیجان استان گیلان


بمناسبت روز جهانی حفاظت از رودخانه ها انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان با همراهی اهالی روستای گمل پایین شهرستان لاهیجان اقدام به پاکسازی رودخانه این روستا و نصب بنر جهت فرهنگسازی کرد.

۱۰_قرار سبز شهر لاهیجان استان گیلان


آشنائی با گونه های بومی و غیر بومی و اهمیت آن در درختکاری با زبانی کودکانه توسط انجمن بوم بانان گیلان در دبستان پورخصالیان انجام شد، همچنین بمناسبت روز درختکاری و گرامیداشت نودمین سال بنیان ایستگاه تحقیقات کشاورزی لاهیجان مراسم ویژه ای با حضور مسئولین و مردم فرهیخته در لاهیجان برگزار شد.

قرار سبز هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۶

۱۱_قرار سبز شهر سبزوار استان خراسان رضوی


باهمت اداره محیط زیست شهرستان و همکاری ادارات، سازمان ها، دانشگاه حکیم سبزواری و با حضور انجمن قاصدان سبز طبیعت سبزوار، سمن سرزمین بادغوث و دوستداران طبیعت؛ در سومین برنامه ی پاکسازی در سال ۹۶ مسیر های ورودی شهر از روستای دلقند تا رستوران پگاه به بهانه ی انجام طرح بدون زباله پاکسازی شد.

۱۲_قرار سبز شهر شیروان استان خراسان شمالی


با همت اعضای انجمن طنین پاکبانان شیروان در همایش چهل وسوم این انجمن، برنامه ی شهر تکانی از خیابان جمهوری تا اول چمران انجام شد.

۱۳_قرار سبز شهر اقلید استان فارس


انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید در آخرین جمعه سال اقدام به پاکسازی تپه ی چشمه رسول الله (قدمگاه امام رضا «ع»)کرد و در ادامه تعداد ۵۰۰ اصه نهال زبان گنجشک وزالزالک را در روبروی شرکت پارس الکل این شهر غرس نمود.

۱۴_قرار سبز شهر اقلید استان فارس


همایش پیشگیری از جرم در منابع طبیعی، کشاورزی، آب و محیط زیست با حضور مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، مدیر کل امور اراضی و تنی چند از مسئولین استانی و شهرستانی و با حضور انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان در هفته چهارم اسفند در سالن همایش آموزش و پرورش اقلید برگزار شد.

۱۵_قرار سبز شهر بهبهان استان خوزستان


گروه رفتگران طبیعت بهبهان در نود و دومین برنامه محیط زیستی خود منطقه تفریحی کریا(سد شهدا) را پاکسازی کرد، همچنین در روز های پایانی سال ۹۶ با حضور در بازارچه خیریه حمایت از نیازمندان، با فروش گل و گلدان جهت استفاده در سفره هفت سین به جای سبزه از این طرح حمایت کرد.

۱۶_قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان


با همت انجمن های دیده بان دوستداران محیط زیست و طنین طبیعت مسجدسلیمان و مشارکت مجموعه اداره منابع طبیعی و محیط زیست و همکاری جوامع محلی به مناسبت روز حفاظت از رودخانه ها محدوده سد سلطان آباد واقع در حومه مسجدسلیمان پاکسازی شد.

۱۷_قرار سبز شهرکوهدشت استان لرستان


با همت جنگلیاران کوهدشت کاشت نهال در سطح وسیعی در پارک جنگلی شهید کونانی بلوران و جمع آوری زباله در سطح پارک جنگلی مذکور توسط اعضای سازمان دوستداران و حامیان منابع طبیعی محیط زیست انجام شد.

۱۸_قرار سبز شهر سروستان استان فارس


در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست کارگاه آموزشی با موضوع کاشت، داشت و نگهداری از درختان و فایده درختان برای انسانها،
باحضور نیروهای محترم اداره منابع طبیعی و گروه عاشقان طبیعت سروستان در آموزشگاه شهید محمد حسین شفیعی برگزار شد.

۱۹_قرار سبز شهر زرقان استان فارس


با همت کارگروه آموزشی انجمن همیاران محیط زیست زرقان و با حمایت اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، طرح آموزشی مدارس جامع محیط زیست در سومین سال متوالی در ۱۲ مدرسه ابتدایی با هدف آشنایی دانش آموزان با اهمیت حفظ محیط زیست اجرا شد و به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری و اجرای طرح حمایت از درختان دانش آموزان با جمع آوری کاغذهای باطله در مدرسه با شعار« کاغذ زباله نیست» از درختان حمایت کردند.

قرار سبز هفته آخر اسفندماه ۱۳۹۶

۲۰_قرار سبز شهر مسجد سلیمان استان خوزستان


توسط انجمن بانوان طبیعت دوست آسماری نمایشگاه آثار دانش آموزان با وسایل دور ریختنی در دبستان دکتر شریعتی مسجدسلیمان برگزار و به معرض نمایش گذاشته شد.

۲۱_قرار سبز شهر بجنورد استان خراسان شمالی


سمن پیوند با همکاری دانشگاه دولتی بجنورد اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز نمود.
در این کارگاه مدیر عامل سمن پیوند ضمن معرفی این سمن و فعالیت های آن در حوزه کارافرینی اجتماعی و تولید محصولات سبز ، به ارایه تعاریفی از مدیریت سبز پرداخت. همچنین در این کارگاه سمن پیوند اقدام به برپایی غرفه ای برای فروش کیف و کیسه های پارچه ای نمود.

۲۲_قرار سبز شهر پیرانشهر استان آذربایجان غربی


اعضای انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد در آخرین ماه سال به نشانه اعتراض با دیگر گروه های محیط زیستی و کوهنوردی و با حضور ۴۰۰ دوستدار محیط زیست به ابشار خرپاپ در شهر پیرانشهر رفتند و ضمن اعلام مخالفت خود جهت انتقال آب آن به سد باوله در آن منطقه نهال کاشتند.

۲۳_قرار سبز شهر درود استان لرستان


به درخواست دبستان پسرانه شاهد شهرستان دورود و با همت انجمن های بلوطبان، سبزاندیشان اشترانکوه و هیئت کوهنوردی و همچنین همکاری شهرداری دورود و با حضور رئیس منطقه حفاظت شده اشترانکوه بمناسبت هفته درختکاری برنامه ای در دو مقوله کاشت نهال و کارگاه آموزشی توسط دانش آموزان و فعالان محیط زیست برگزار شد. در این برنامه ۴۰ اصله درخت توسط نونهالان مدرسه، و با نظارت فعالین محیط زیست در محوطه مدرسه کاشته شد.

۲۴_قرار سبز شهر شوشتر استان خوزستان


برنامه پاکسازی پارک داریون شوشتر در آستانه فرارسیدن نوروز برگزار شد. این برنامه با همت شهرداری و شورای شهر شوشتر و مشارکت اداره میراث فرهنگی، انجمن هواداران کارون زلال و طبیعت دوستان سبز و زیبا برگزار شد.

پایان پیام

کد خبر : 86924 ساعت خبر : 1:55 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=86924
اشتراک در نظرات
اطلاع از
2 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

تشکر از شما رسانه های همراه با محیط زیست که بازوی رسانه ای ما هستید

سلام
درود بر شما بزرگواران که اخبار و اطلاعات سازمانهای مردم نهاد را پوشش می دهید از طرف هیئت مدیره و اعضای انجمن همیاران و پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید فارس از شما سپاسگزارم
مجید تقی خانی