آبشارهای گریت گردشگران را به ‌سوی خود می‌خوانند + عکس

آبشارهای گریت پتانسیل تبدیل شدن به بزرگترین منطقه گردشگری لرستان را دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این منطقه گردشگری در کنار روستاى گریت، بخش پاپى در فاصله ۵۰ کیلومترى شهرستان خرم‌آباد و از جمله جاذبه‌هاى طبیعى و گردشگرى دیدنى استان محسوب مى‌شود. جاده آسفالت و نسبتا مناسب تا کنار این سلسله آبشارها کشیده شده و دسترسی به آنها را آسان نموده است. این آبشارها در گویش محلى به تاف هفت چشمه معروف است. پوشش جنگلى اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو تشکیل می‌دهند. بزرگترین آبشار گریت به ارتفاع ۱۵ متر و عرض تاج ۱۷ متر است.

مجموعه آبشارهای گریت علاوه تر دسترسی آسان از امنیت بالایی برخوردار است و پس از بیشه بیشترین تعداد طبیعت‌گرد را در محدوده شهرستان خرم‌آباد به خود اختصاص داده است.

آبشار زیبای گریت در نزدیکی خرم‌آباد با ارتفاع ۱۵ متر از جاذبه‌هاى طبیعى و دیدنى لرستان که پوشش جنگلى اطراف آبشار را درختان بلوط، زالزالک و مو تشکیل می‌دهند.

آبشارهای گریت گردشگران را به ‌سوی خود می‌خوانند

منطقه گریت دارای زمستان‌های برفی و سرد و بهار و تابستان خنک، معتدل و بسیار سرسبز و چشم‌نواز می‌باشد. مالکیت اراضی منطقه در اختیار منابع طبیعی و بخشی نیز در اختیار روستاییان ساکن منطقه ‌است.

این آبشارها در مسیر عبور رودخانه گریت به طرف رودخانه سزار بر اثر عبور از ناهمواری‌های منطقه و مسیر عبور رودخانه ترس بوجود آمده ‌است. در فصل بهار و ابتدای تابستان در اطراف آبشار و دامنه ارتفاعات منطقه گل‌های فراوان و زیبا به همراه پوشش گیاهی و جنگل انبوه درختان بلوط، زیبایی خاصی به منطقه می‌دهد و چشم‌انداز زیبایی را در برابر چشم بینندگان قرار می‌دهد. ارتفاع متوسط این آبشارهای سه‌گانه ۱۵ متر است

راه دسترسی به گریت

– جاده آسفالت خرم‌آباد به سپیددشت و سپیددشت به سمت ایستگاه راه‌آهن تهران به جنوب خرم‌آباد از طریق جاده آسفالت از شهر سپیددشت به سمت خرم‌آباد است.

– مسیر دیگر آن از طریق محور خرم‌آباد به بروجرد و کیلومتر ۱۵ این جاده از خرم‌آباد به سمت بروجرد از طریق محور خرم‌آباد – سپیددشت است.

گزارش تصویری امین خیرآبادی از این منطقه زیبا را ببینید:

پایان پیام

کد خبر : 87338 ساعت خبر : 3:32 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87338
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات