پل دره خزینه لرستان برای گردشگری ساخته نشد

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: در شگفتم که این قدر اشتباه درباره پل دره خزینه پلدختر وجود دارد و هنوز بسیاری این اشتباهات را تکرار می‌کند. عجیب است که برخی همچنان این پل را بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه می‌دانند. این پل شاید مرتفع‌ترین پل معلق در ایران بود نه بزرگ‌ترین. البته چون نمی‌دانیم چند پل معلق دیگر در مناطق صعب‌العبور کشور هست نمی‌شود حتی این عنوان را با اطمینان به کار برد.

پل معلق دره خزینه هر چه بود حالا دیگر نیست. برخی از کاربران و روزنامه‌نگاران لرستانی انگار یادشان رفته است که این پل برای گردشگری ساخته نشده بود که حالا سازمان گردشگری را زیر سوال می‌برند. این پل برای تحقیقات سد کرخه ۲ ساخته شد که بعدها آن را برای عبور عشایر و احشام باقی گذاشتند. پس اصلا این پل برای گردشگری نبود که حالا بخواهیم واویلا کنیم که میراث فرهنگی استان چرا کاری نکرد.

ما بارها در گلونی هشدار دادیم که خطر سقوط این پل وجود دارد و حتی سازنده آن هم هشدار داده بود که این پل برای عبور تعداد زیاد انسان مناسب نیست و رگلاژ مناسب ندارد.

مطالب غیرواقعی درباره آثار طبیعی و باستانی لرستان

 حالا این پل به هر دلیل خراب شده است اما برای معرفی آن تبلیغ زیادی انجام شده است. یعنی الان می‌شود از این فرصت استفاده کرد و مانند مشکین‌شهر و اردبیل، یک پل معلق استاندارد در دره‌خزینه ساخت که خانواده‌ها به راحتی روی آن قدم بزنند. فراموش نکنیم که اگر این پل خراب هم نمی‌شد به‌زودی باید جمع‌آوری می‌شد چون بسیار خطرناک بود.

امیدواریم هر چه زودتر پلی استاندارد در این محل ساخته شود. پلی که می‌تواند برای جنوب لرستان مفید باشد. پلی که دیدن آن فارغ از عناوینی اغراق‌شده، به دلیل همنشینی کوه و دره و رود، برای هر گردشگر جذاب است.

 آیا این منطقه صاحب پل جدید می‌شود؟ آیا می‌شود روزی شاهد ایجاد خانه‌‌های بوم‌گردی در این منطقه باشیم؟ آیا می‌شود این منطقه به روی گردشگران خارجی باز بشود؟ آیا مسئولان استان راغب هستند که از این نعمت خدادادی استفاده کنند و پلی بی‌نظیر برای لرستان بسازند؟ آیا بخش خصوصی حاضر به این کار هست؟ آیا می‌شود در کنار این پل معلق، زیپ‌لاین هم مهیا بشود؟ آیا این منطقه نمی‌تواند بهشتی برای دوستداران ورزش‌های مهیج باشد؟

پایان پیام

کد خبر : 87413 ساعت خبر : 10:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=87413
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات