قرار سبز نوید سالی پاک می‌دهد

روزهای آغازین سال فعالان و انجمن‌های محیط زیستی با پاکسازی طبیعت و فرهنگ سازی مسائل زیست محیطی سال پاکی را نوید دادند. در ایام نوروز توسط کنشگرها و فعالان محیط زیستی برنامه‌های متنوعی در سراسر ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، مانیز به رسم هر هفته تلاش داریم در قرار سبز رسانه‌ای برای تمام فعالان محیط زیست کشور باشیم:

۰۱_قرارسبز در شهر آبدانان استان ایلام


با همت انجمن بانوان طبیعت آبدانان جهت حفظ محیط زیست و کمک به نیازمندان، اولین ویلچر در شهرستان آبدانان با استفاده از جمع آوری درب پلاستیکی بطری خریداری و به یکی از معلولین شهرستان اهدا شد.

۰۲_قرارسبز در شهر لاهیجان استان گیلان


همایش جمع آوری زباله و پاکسازی تالاب سوستان شهرستان لاهیجان با همت انجمن بوم‌بانان استان گیلان برگزار شد.

۰۳_ قرارسبز در شهر کیاشهر استان گیلان


برنامه پاکسازی زباله در جنگل کاج بندر کیاشهر توسط انجمن رفتگران طبیعت استان گیلان و موسسه پیشگامان محیط زیست کیاشهر برگزار شد.

۰۴_ قرارسبز در شهر شوشتر استان خوزستان


با همت انجمن هواداران کارون زلال و با مشارکت انجمن های شوشتر و مسجدسلیمان برنامه گردهمایی نوروزی سمن های محیط زیستی شمال خوزستان در سه پارک داریون، شهید مطهری و شهید تقوی فر برگزار شد. در این برنامه ضمن توزیع کیسه های زباله و خودرویی، بروشور و تراکت محیط زیستی در میان گردشگران و مسافرین نوروزی، بر پاکیزه نگهداشتن طبیعت تاکید گردید.

۰۵_ قرار سبز در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان


ایستگاه محیط زیستی انجمن‌های شهرستان مسجدسلیمان در ایام نوروز راه‌اندازی گردید. در این ایستگاه علاوه بر توزیع کیسه زباله و بروشور به مسافرین و گردشگران، برنامه‌های پاکسازی مشارکتی در دامان طبیعت با حضور اعضای انجمن دیده‌بان دوستداران محیط زیست مسجدسلیمان، شهروندان و شرکت کنندگان در جشنواره های نوروزی اجرا شد.

۰۶_قرارسبز در شهر شیراز استان فارس


‍ در پویش بدون زباله، تشکل پاکسازان طبیعت فارس در ادامه برنامه‌های منسجم و هفتگی خود، با همکاری محیط‌بانان مرودشت اقدام به پاکسازی حاشیه رودخانه بهشت گمشده کرد و به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست توزیع کیسه زباله تجدید پذیر بین گردشگران از دیگر اقدامات این برنامه بود.

۰۷_ قرارسبز در شهر سبزوار استان خراسان رضوی


برنامه پاکسازی طبیعت و توزیع کیسه زباله و تصاویر حیوانات مناطق حفاظت شده سبزوار در بین مردم، توسط اعضای سرزمین بادغوث در روز طبیعت و در منطقه بید انجام شد.

۰۸_ قرار سبز در شهر تهران


برنامه‌ی گردهمایی و هم اندیشی سفیران طبیعت، دوستداران محیط زیست و دوستان عزیز درختکاران در باغ ملی گیاه‌شناسی ایران برگزار شد.

۰۹_قرار سبز در شهر کردکوی استان گلستان


با همت تشکل دوستداران طبیعت نما در روز طبیعت، بیش از۲۰۰۰کیسه زباله و تراکت اطلاع رسانی حفاظت از محیط زیست در ورودی پارک جنگلی امامرضا، آب بندان، دوآب توزیع شد. همچنین بنر های اطلاع رسانی در تشویق و توجه مردم به حفاظت از طبیعت در مبادی وردی پارک جنگلی امام رضا(ع) نصب شد.

۱۰_ قرار سبز در شهر رحیم‌آباد استان گیلان


توزیع کیسه زباله و فرهنگسازی و جمع آوری زباله همزمان با روز طبیعت و همگام با دیگر گروه‌های محیط زیستی توسط موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم‌آباد در منطقه گردشگری سموش رحیم آباد انجام شد.

۱۱_ قرار سبز در شهر کرمانشاه استان کرمانشاه


سمن پیام آوران اردیبهشت کرمانشاه با همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با شعار رفتارپاک برای زمین پاک، اقدام به توزیع کیسه زباله خودرو نموده که در اولین مرحله روز ۱۲ فروردین ۵۰۰ عدد از آن، بین گردشگران نوروزی در محوطه تاریخی بیستون توزیع شد.

۱۲_قرارسبز در شهر سروستان استان فارس


با همکاری نیروهای محترم محیط زیست و منابع طبیعی و گروه عاشقان طبیعت شهرستان سروستان کیسه زباله تجدید پذیر و بروشور بین گردشگران و مردم توزیع شد.

۱۳_قرار سبز در شهر بهبهان استان خوزستان


گروه رفتگران طبیعت بهبهان برای سومین سال پیاپی با برگزاری برنامه محیط زیستی “بهبوم” بیش از ۲۵هزار کیسه زباله و ۵ هزار کیسه پارچه ای خرید را در بین مردم توزیع کرد.

۱۴_قرارسبز در شهر بیستون استان کرمانشاه


با همت دوستداران و فعالان محیط زیست شهرستان بیستون یک قسمت از محوطه کمپ زرین_بیستون در روز طبیعت پاکسازی شد.

۱۵_ قرار سبز در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویر احمد


برنامه‌ی کاشت ۲۰۰ اصله نهال و اجرای پویش ملی خانه‌تکانی فرهنگی در پارک غدیر یاسوج توسط تشکل نهضت سبز زاگرس با حضور ویژه ی کودکان و خانواده‌ها برگزار شد.

۱۶_قرارسبز در شهر کوهدشت استان لرستان


برنامه مشارکتی پاکسازی تنگه_شیرز کوهدشت توسط سازمان‌های مردم نهاد آوای اردیبهشت کوهدشت، جنگلیاران کوهدشت، سفیران سلامت، هنارس کوهدشت، باشگاه کوهنوردی هنجس برگزار شد.

۱۷_ قرار سبز در شهر بانه استان کردستان


با همت انجمن پارێزەرانی ژینگەی بانە (پاژین) کمپین آموزش محیط زیستی همراه با خنده شاد کودکانه جهت آموزش مفاهیم محیط زیستی با زبان شاد و کودکانه تشکیل شد. همچنین طی برنامه ای جداگانه اعضای این انجمن با توزیع کیسه زباله در ورودی های مختلف سطح شهر در روز طبیعت از مردمی که زباله‌های خود را بازگرداندند، تشکر کردند.

۱۸_قرارسبز در شهر گناوه استان بوشهر


با همت انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت برنامه جمعه های پاک گناوه با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی و اقداماتی برای کاهش حجم آلایندگی‌های ساحلی از جمله پسماندها و پساب‌ها در نوروز اجرا شد. در این برنامه در محدوده‌ای از ساحل گناوه پاکسازی شد.

۱۹_ قرارسبز در شهر استهبان استان فارس


پاکسازی تفرجگاه «دهانه آسیاب» استهبان با حضور شهردار و با همت گروه مردمی دیده‌بان استهبان انجام شد. همچنین در این برنامه کیسه زباله بین گردشگران و مردم توزیع شد.

پایان پیام

کد خبر : 88282 ساعت خبر : 3:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88282
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات