لطفاً از سگ‌ها حمایت نکنید

بعد از انتشار کلیپ کتک زدن یک سگ توسط یک خوزستانی، موجی از اعتراض‌ها در فضای مجازی به راه افتاد. بسیاری از مردم نسبت به این اتفاق تأسف‌بار، واکنش نشان دادند و حیوان آزاری را محکوم کردند.

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی ( کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و کنش‌گر محیط زیست): اینکه مردم نسبت به حیوانات، بی‌تفاوت نباشند و برای حیوانات هم مثل بقیه اولویت‌های زندگی‌شان، اهمیت قائل شوند هم انسانی‌ست و هم ارزشمند. اما اینکه این اهمیت قائل شدن را چگونه نشان می‌دهند، مهم است.

قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیریم

امروزه، قدرت شبکه‌های اجتماعی، به حدی ست که مردم می‌توانند به پشتوانه آن، صدایشان را به گوش مخاطبانشان برسانند. تا جایی که مقرر شده تا شخص سگ‌آزار، دستگیر شود. خوشبختانه، بسیاری از گره‌ها توسط شبکه‌های اجتماعی، بازشده و به کمک آنها مردم هم با مسائل زیست‌محیطی آشنا شده‌اند، درباره منابع طبیعی و حیات‌وحش، اظهارنظر کرده‌اند که همگی ارزشمند است و واضح است که نباید قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست بگیریم.

پرخاشگری کلامی، بیداد می‌کند

کافی ست پست ویدئوی کتک زدن سگ را در اینستاگرام ببینید و اظهارنظرهای مردم را بخوانید. فحاشی‌ها، لعن و نفرین‌ها و عبارت‌های رکیک، آنقدر زیاد است که دیگر نمی‌شود اسمش را حمایت از حیوانات گذاشت. بلکه مصداق بارز پرخاشگری کلامی هستند. این نوع حمایت‌ها، آنقدر وحشتناک است که اگر ادامه پیدا کند شبیه یک جنگ مجازی تمام‌عیار خواهد بود.

واقعیت این است که با بروز یک پدیده ناخوشایند اجتماعی و پیدا شدن سروکله آدم‌های عصبانی، می‌توانید مطمئن شوید که پرخاشگری کلامی در فضای مجازی، بیداد می‌کند. حالا اینکه سوژه؛ اجتماعی، محیط‌زیستی و انسان دوستانه است یا سیاسی، فرقی نمی‌کند. مشکل اینجاست که هتاکی‌ها حدومرز ندارد.

لطفاً از سگ‌ها حمایت نکنید

متأسفانه بسیاری از مردم نمی‌دانند که حیوان آزارها، به اختلالات روان‌شناختی، مبتلا هستند. هنوز خیلی‌ها شعار معروف «معتاد، مجرم نیست. بیمار است»، را باور نکرده‌اند. اتفاقاً حیوان‌آزاری را هم باید در دسته بیماری‌های رواشناختی قرار دهید که متاسفانه، عده ای دچارش هستند.

گاهی برخوردها با قشر بیمار جامعه، آنقدر زننده و ترسناک است که با خودم می‌گویم از کجا معلوم، این آدم‌های عصبانی که ادعای حمایت از حیوانات را دارند، اگر در شرایط خاص، قرار بگیرند بتوانند به شکل سالمی، واکنش نشان دهند؟ چه تضمینی وجود دارد که دچار انسان‌آزاری نشوند؟ راستش وقتی کامنت ها را خواندم، بیشتر ترسیدم و گاهی دوست دارم به گویندگان آن نظرها یا حامی نماها! بگویم لطفاً با این شیوه نابهنجار و اشتباه، از سگ‌ها حمایت نکنید.

پایان پیام

کد خبر : 88354 ساعت خبر : 12:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88354
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات