اکران برترین فیلم‌های کوتاه ایران در خرم‌آباد

اکران برترین فیلم‌های کوتاه ایران در خرم‌آباد

به گزارش پایگاه خبری گلونی، برترین فیلم‌های کوتاه ایران، در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ راس ساعت ۱۶:۳۰ در سینما استقلال شهر خرم‌آباد اکران می‌شوند.

مشکلات فیلمسازی در شهر خرم‌آباد بی‌شمار است، از عدم دسترسی به فیلم‌های کوتاه مهم ایران و آموزش اصولی گرفته تا نبود بودجه و امکانات. سینمای لرستان اگرچه با سابقه است اما هنوز مرحله‌ی جوانی را سپری نکرده است، سینمای لرستان سینمای فیلم کوتاه و تجربه است و چنانچه نتواند در این مرحله به بلوغ برسد، ساخت آثار بلند و مجموعه‌های تلویزیونی استاندارد برای آن چیزی جز رویا نخواهد بود.

اکران برترین فیلم‌های کوتاه ایران در خرم‌آباد

برنامه اکران فیلم کوتاه برای هنروفرهنگ شهر خرم‌آّباد فرصتی بی‌نظیر است، چرا که:

۱. حمایت از این برنامه حمایت از تجاری‌سازی سینمای کوتاه است و همانطور که گفته شد فیلمسازی کوتاه مهمترین بخش فیلمسازی در لرستان است.

۲. هیچ آموزشی برای فیلمسازان بالاتر از تماشای آثار موفق نیست؛ ضمن اینکه سازندگان محترم این آثار در گروه حضور دارند و می‌توانند پس از اکران به سوالات احتمالی فیلمسازان پاسخ دهند، در نتیجه اکران فیلم کوتاه یک فرصت آموزشی بی‌نظیر برای هنرمندان شهر خرّم‌آباد است.

۳. این برنامه یکی از معدود نمایش‌های سینمای هنروتجربه در شهر خرم‌آباد است و اگر با استقبال همشهریان محترم مواجه شود، فعالیت دائمی سینمای هنروتجربه در لرستان دور از انتظار نخواهد بود.

۴. برنامه اکران فرصتی برای تماشای “فیلم خوب” در سالن سینماست. آثاری در این بین وجود دارند که از فیلم‌های بلند سینمای ایران جذاب‌تر، حرفه‌ای‌تر و حتی سرگرم‌کننده‌تر ظاهر شده‌اند.

همچنین اقداماتی از این دست می‌تواند راهی را برای این فیلمسازان باز کند تا از سوی مدیران فرهنگی توجه بیشتری به آنها شود.

اکران برترین فیلم‌های کوتاه ایران در خرم‌آباد

پایان پیام

 

کد خبر : 88393 ساعت خبر : 8:14 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88393
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات