چرا ایرانی‌ها عاشق سفر به ترکیه هستند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: رتبه اول سفر خارجی مردم ایران در نوروز متعلق به کشور ترکیه است که به چندین شهر آن امکان سفر هوایی وجود دارد.

پس از خواندن این خبر بر آن شدیم تحقیق و تفحصی بکنیم در باب جستن علل سفر مردم ایران به کشور ترکیه. از آن‌جایی که به نتایج خیلی خوبی رسیدیم دو باره بر همان شدیم تا این اطلاعات را در اختیار شما خوانندگان محترم قرار دهیم:

۱- ما ایرانی‌ها انسان‌های تاریخ دوستی هستیم. اصلا دل‌مان غنج می‌رود برای هر کشور تاریخی که در دنیاست. اما از آن‌جایی‌که پول‌مان به تور ایتالیا و مصر و یونان و این کله گنده‌ها نمی‌رسد ترجیح می‌دهیم به ترکیه برویم و صرفا از مکان‌های تاریخی آن دیدن کنیم.
۲- همین‌جا یک پرانتز باز کنم درست است که ما اهل تاریخ هستیم اما خب از سوی دیگر عاشق محیط زیست هم هستیم و این بر هر ایرانی واضح و مبرهن است. پس ما به ترکیه سفر می‌کنیم تا بازدیدی از سواحل آن داشته باشیم و زباله‌های آن‌جا را که ترکیه‌ای های بی‌تربیت ریخته‌اند جمع‌آوری کنیم. اگر در این بند شک کنید همین الان به ملخ تبدیل می‌شوید.

۳- اصلا ادبیات‌دوستی ما ایرانی‌ها زبانزد خاص و عام است. مولانا را که دیگر نگو. پس عجیب نیست که ما برای شب جمعه آخر سال دل‌مان بخواهد در ترکیه بر سر مزار آن مرحوم باشیم.

۴- اگر فکر کرده‌اید ما شب‌ها در ترکیه جایی می‌رویم و چیزی می‌نوشیم و خدای نکرده با حرکات موزون ورزش می‌کنیم باید به عرض‌تان برسانم بی‌خودی منتظر نمانید. در تحقیقات ما ابدا چنین مواردی مشاهده نشد.

اگر شما از آن‌هایش هستید بهتر است فکری به حال خودتان بکنید. و بیخودی نام ما ایرانی‌های مظلوم عاشق تاریخ و محیط زیست و ادبیات را خراب نکنید.

احمدرضا حقیقی، روزنامه‌نگار، گزارش می‌دهد

پایان پیام

کد خبر : 88829 ساعت خبر : 6:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88829
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات