لرستان جای این کارها نیست

لرستان جای این کارها نیست

بارها گفته‌ایم یکی از مشکلات شهر خرم‌آباد و لرستان این است که سمن‌های فعال ندارد. خرم‌آباد امروزی نیاز مبرم به گروه‌های مردمی دارد برای فرهنگ‌سازی. سمن‌های اجتماعی می‌توانند گره‌های کور اجتماعی این شهر را باز کنند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی تیراندازی در مراسم عروسی یک رسم قدیمی است که بیشتر در روستاهای لرستان برگزار می‌شود. در لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، ایلام و خوزستان هر ساله شاهد کشته شدن برخی افراد در عروسی به دلیل تیراندازی ناشیانه هوایی هستیم. این مراسم که ریشه در فرهنگ لریاتی دارد از جمله مراسمی است که باید فراموش بشود و از بین برود چون نه شهرهای ما نه روستاهای ما دیگر جایی برای این کارها نیستند و از آن تفنگ‌داران خبره که می‌دانستند از تفنگ چگونه استفاده کنند هم خبری نیست.

شلیک تیر هوایی در شهر و خراب کردن روشنایی خیابان را چگونه می‌توان توجیه کرد؟ آیا شهر جایی برای این کار است؟ آیا در شهر می‌شود تیرهوایی در کرد؟ در کدام شهر جهان چنین اتفاقی می‌افتد؟

لرستان جای این کارها نیست

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با میزان:

خرم‌آباد نیاز به سمن‌های اجتماعی دارد. سمن‌هایی که بروند و با مردم ماسور که این اتفاق در آنجا افتاده است حرف بزنند و از جوانان و عروس‌ و داماد‌ها بخواهند مانع تیراندازی فامیل در عروسی بشوند.

مطمئنا در هر خانواده‌ای چند نفر بزرگ و عاقل هستند که جلوی چنین کارهایی را بگیرند.

امروز یک ویدئو از شهر خرم‌آباد آبروی این شهر فرهنگی با این غنای تاریخی را هدف گرفت. چرا باید برخی به خود اجازه بدهند در خرم آباد پایتخت فرهنگی مردم لر تیر هوایی در کنند؟ نه فقط خرم‌آباد که هیچ کدام از شهرهای لرستان جایی این کارها نیست.

سمن‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توانند کاری بزرگ برای لرستان انجام بدهند. اگر دغدغه کار برای شهر و استان‌تان دارید حتما با دوستان‌تان مجوز یک سمن بگیرید و به رشد اجتماعی لرستان کمک بدهید.

پایان پیام

کد خبر : 88913 ساعت خبر : 9:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

با این کار ضد فرهنگی و شلیک به تیرک برق روشنایی فیلمش در تمام گروه ها و کانال ها پخش شد و فقط فحش و ناسزا نصیب مردم خرم آباد و لرستان شد