انتشار اصول پویایی روابط شخصی در جامعه مدرن از نگاه درک لیدر

به گزارش پایگاه خبری گلونی، ترجمه فارسی کتاب «صمیمیت و قدرت» به قلم پروفسور درک لِیدر، در تشریح اصول پویایی روابط شخصی در جامعه مدرن، منتشر شد.

این کتاب که با ترجمه مشترک دکتر محمد قمری و الهه پورطهماسبی توسط انتشارات آرادمان در آستانه نمایشگاه کتاب تهران انتشار یافته، در ۱۲ فصل کلی و ۱۲۰ زیرفصل، به تبیین شرایط و مسائل، و نیز ارایه راهکارهایی برای بهبود زندگی فردی از طریق ایجاد صمیمت درستِ بین فردی در جامعه‌ی مدرن پرداخته است؛ در فصل‌هایی با عنوان‌های: «درک صمیمت زوجین»، «انواع صمیمیت زوجین»، «نیازهای روانی- هیجانی»، «صمیمیت و کنترل بین فردی»، «جنسیت با مهارت‏‌ها و سبک‌‏های صمیمیت»، «مشاجره، صراحت نداشتن و عدم افشاگری»، «سرمایه‌‏ها و استراتژی‌‏های فردی»، «نمایش‌‏های تحلیل‌برنده انرژی»، «نمایش‌‏های انرژی‌‏بخش»، «فرسایش صمیمیت»، «ماهیت صمیمیت مدرن» و «صمیمیت، قدرت و حوزه‌‏های اجتماعی».

درک لِیدر، مؤلف انگلیسی کتاب که نسخه‌ فارسی آن در ۲۷۱ صفحه به بهای ۲۷ هزار تومان منتشر شده، در مقدمه کتاب خود آورده است: «موضوع این کتاب درباره‌ رفتارهای مرتبط با صمیمیت و قدرت است که پی‏‌ریزی‌ کننده‌ روابط شخصی بین زوجین (و در مقیاس کوچک‌تر، بین دوستان) در جهان مدرن است. این کتاب، عمدتا و نه منحصرا، با پرسش‌هایی، بر پویایی بین فردی روابط زوجین و دوستان تمرکز می‏‌کند.

پرسش‌هایی نظیر: صمیمیت چگونه به‌دست می‌‏آید؟ افراد چگونه روابط نزدیک و صمیمی ایجاد می‏‌کنند؟ وقتی‌که صمیمیت آنها کاملا از بین می‏‌رود یا از ادامه باز می‏‌ماند، چه اتفاقی می‌‏افتد؟ این‌ها سؤال‌های تحلیلی مهمی در علوم رفتاری انسان هستند که به‌ندرت توسط جامعه‌‏شناسان مطرح شده‌اند. در عین حال چنین پرسش‌هایی خیلی مهمتر از آن هستند که کاملا به‌عهده‌ مرشدان و معلمان خودیاور، و نیز نویسندگان کتاب‌های روان‌شناسی مشهور گذاشته شوند…»

در مقدمه مترجمان فارسی کتاب «صمیمت و قدرت» نیز بر این نکته توجه داده شده که در کتاب حاضر تعامل صمیمت و قدرت مطرح شده است که خواننده را با انواع صمیمیت و دیدگاه‌های مختلف در مورد آن آشنا می‏‌کند و به تفکر در مورد نوع تعامل ترغیب می‏‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 89294 ساعت خبر : 1:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89294
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات