به‌ وقت شام یا به‌ وقت وحشت مردم؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: حضور بازیگران نقش داعشی «به‌وقت شام» همراه اسب در حوالی پردیس سینمایی کوروش، چنان رعب و وحشتی را برای بینندگانش رقم زد که بعضی‌ها آن را یک «افتضاح شرم‌آور» دانستند. فضای وحشت‌آلودی که در محل اکران فیلم، به وجود آمد، باعث شد تا بعضی از مخاطبان، سکوتشان را بشکنند و اعتراض‌شان را فریاد بزنند. اگر ویدئوها را دیده باشید، خشم حاضران در محل را درک می‌کنید.

خستگی به تن حاتمی‌کیا و وحشت به تن مردم ماند

ابراهیم حاتمی‌کیا، نسبت به ماجرا ابراز بی‌اطلاعی و درنهایت از مردم عذرخواهی کرده و خطاب به گروه تبلیغاتی فیلم گفته: «خستگی دو ماه سفر به شهرهای ایران بر تنم ماند». تصور حاتمی‌کیا از تبلیغات با آنچه در واقعیت اتفاق افتاد، زمین تا آسمان فرق داشت. نمایشی که مردم را عصبانی کرد. این ناهماهنگی‌ها بین کارگردان و گروه تبلیغاتی فیلم، سبب شد تا چهره بدی از تبلیغات برای یک فیلم، باقی بماند.

طمع سازندگان به‌وقت شام

بارها از صداوسیما شاهد تبلیغات گسترده به‌وقت شام بودیم. پس به نظر نمی‌رسد ترس از دیده نشدن فیلم، ایده‌پردازان را هوایی کرده باشد. البته شاید هم بشود اسمش را «طمع» گذاشت. طمع برای بیشتر دیده‌شدن. طمعی که بعید می‌دانم آسودگی در پی داشته باشد. درست مثل وقتی‌که به تشنه‌ای، آبِ شور بدهید.

متفاوت بودن به چه قیمتی؟

طبق اظهارات شاهدان، گوینده پردیس کوروش، نوید پخش «متفاوت» این فیلم را داده است. کاش، این سؤال یک‌بار به ذهن ایده‌پردازان چنین برنامه‌ای خطور می‌کرد که «متفاوت بودن به چه قیمتی»؟

خشونت را ترویج ندهید

کارناوال داعشی‌ها در پردیس کوروش، جز اینکه باعث ترویج خشونت شود، چه عایدی دیگری دارد؟ مردم ما نیاز مبرمی به شادی، آسایش و آرامش روانی دارند. نیازی که متأسفانه توسط کسی دیده نمی‌شود. طراحان این برنامه، با اجرای این ایده غیرعقلانی، نشان دادند که مرزهای اخلاق را هم رد کرده‌اند و ذره‌ای برای بهداشت روانی مردم، اهمیت قائل نیستند.

چه الگویی برای دیگران می‌سازید؟

نگاه تک‌بعدی و درگیری ذهنی بیش‌ازحد برای تبلیغات، می‌تواند آفتی برای تیم سازنده باشد. طوری که فراموش کنند الگویی که برای دیگران می‌سازند، چقدر می‌تواند آسیب‌زا باشد. باید از گروه تبلیغاتی به‌وقت شام پرسید به گمانتان همه می‌بینند اما هیچ‌کسی یاد نمی‌گیرد؟

نوعی یادگیری مخرب که باعث می‌شود فرد، فکر کند مجاز است تا برای دیده شدن، به هر کاری دست بزند. گروه تبلیغاتی به‌وقت شام، نباید فراموش کند که این نمایش‌ها می‌تواند باعث شود مردم به کنایه بگویند «ممکن است اسبی پشت در اتاقمان شیهه بکشد و در تبلیغ به‌وقت شام بگوید: حتماً بیایید فیلم را ببینید»!

پایان پیام

کد خبر : 91055 ساعت خبر : 1:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91055
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات