چرا پاساژها طلافروشی دارند؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: چندی پیش شنیده شد که مراکز تجاری بزرگ بر اساس اصول روانشناسی خاصی طراحی می‌شوند. برای آجر به آجر آن فکر و کارشناسی می‌شود. با تعدادی از مشاورانی که در ساخت پاساژی معروف در تهران، مشارکت داشتنده‌اند گفتگو کردیم.

سرگروه مشاوران: در درون هر انسانی خواسته‌هایی نهفته است که باید به نحوه درست بر‌آورده شود و گرنه مثل جوش یا غم‌باد از یه جایی می‌زنه بیرون. ما در ساخت این پاساژ به این مسئله، بسیار توجه داشتیم و هر قسمت، یک بخش از وجود فرد را ارضاء می‌کند. همکارانم برای شما خواهند‌گفت.

مشاور۱: شما با کودک درون آشنا هستید؟ وسط خرید یکدفعه کودکِ درونتون بیدار شه چی‌کار می‌کنید؟ ما شهربازی رو در این پاساژ به همین دلیل تعبیه کردیم.

مشاور۲: طی بررسی‌ها فهمیدیم افراد در مغزشان مجهز به ترافیک درون هستن. برای همین این پاساژ رو در شلوغ‌ترین خیابان و در باریک‌ترین قسمتِ آن درست کردیم و پارکینگ رو هم کوچولو درست کردیم تا حسِ ترافیک دوستی شهروندان تأمین بشه.

مشاور۳: کلاً همه‌ی ما خوردن رو دوست داریم. ولی بعضیا دیگه همه چیز خوارند. گچ می‌خورن. خاک می‌خورن. زمین می‌خورن. برای همین راه به راه در پاساژ فود کورت گذاشتیم تا خوردنشون کامل بشه. پله برقی‌های بدون پله هم گذاشتیم تا کسی موقع دویدن روی پله برقی زمین نخوره.

مشاور۴: درحین گشت و گذار در پاساژ ممکنه اختلافی بین خانم و آقا پیش بیاد، کلی هم مغازه‌ی طلا و جواهر فروشی درنظر گرفتیم تا منت‌کشِ درون آقایون هم بیکار نَمونه.

مشاور۵: اولویت فروش و اجاره‌ی مغازه‌ها با برندهای معروف دنیا بوده تا مارک‌پوشِ درون جوان‌ها هم ارضاء بشه.

مشاور۶: این فضا مخصوصاً جوری طراحی شده که آکوستیک نباشه و صدا توش بپیچه و یه جور حالت حمام رو تداعی کنه تا اگر کسی خواننده‌ی درونش فعال بود بتونه از این شرایط لذت ببره. ( با خنده) البته جیغ کشیدن توش هم خیلی جالبه.

سرگروه مشاوران: با اینکه من تیم قویی دارم ولی متأسفانه باید بگم که در ساخت این مرکز بزرگ به یک مورد اصلاً توجه نشده. ( با تحکم رو به مشاوران) ملموس‌سازی رو نادیده گرفتید آقایون. یک بچه در این دوره‌ی ماشین و آپارتمان باید با طبیعت آشنا بشه.

من یه طرحی دارم. سریع زنگ بزنید یه اسب جور کنید.

( مجدد با تحکم رو به مشاوران) جوانان باید هیجان و ترس رو با گوشتو پوستشون لمس کنن. سریع زنگ بزنید یه شمشیر جور کنید. راستَکی باشه‌ها.

خودتون هم ‌بیاین باید لباستونو عوض کنید.

پایان پیام

کد خبر : 91077 ساعت خبر : 0:59 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91077
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

از گروه اوج هم دعوت بشه،البته از خبرنگاران مختلف هم استفاده بشه تا مشخص شود بالاخره مردم به قول خودشان بفهمند ترسیده اند یا به قول برخی خبرگزاری ها شاد شده اند!