همه برای کتاب به نمایشگاه کتاب نمی‌روند

همه برای کتاب به نمایشگاه کتاب نمی‌روند

پایگاه خبری گلونی، آرشین ساکی: حتما شما هم مصاحبه‌هایی را که با موضوع آخرین کتاب خوانده شده از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود را دیده‌اید.

درصد زیادی از افرادی که با این پرسش مواجه می‌شوند شروع می‌کنند به فکر کردن. آن‌قدر زیاد که آدم کم کم یاد علوم دبستان می‌افتد.

راستش برای فهمیدن این موضوع نه نیازی به مصاحبه کردن است و نه آمار گرفتن. یک روز گشتن در کتاب فروشی‌هایی که کتاب‌های غیر درسی ارایه می‌کنند قضیه را روشن می‌کند.

واقعیت این است درصد زیادی از افراد جامعه ما ماه‌ها و حتی سال‌‌هاست کتابی نخریده‌اند، نه از کتاب فروشی‌ها، نه فروشگاه‌های آنلاین و نه حتی در جشنواره‌های پاییزی و بهاری تخفیف کتاب‌ها.

شلوغی نمایشگاه از چیست؟

حتما می‌گویید پس آن شلوغی همیشگی نمایشگاه کتاب چیست؟

به نظر من این روزها نمایشگاه رفتن دلایل متفرقه زیادی دارد که ابدا ربطی به کتاب خریدن که قرار بوده هدف نمایشگاه باشد ندارد.

بعضی‌ها به نمایشگاه می‌روند چون آن اطراف خوراکی‌های خوشمزه‌ای دارد. تنوع هم تا دلتان بخواهد هست. از کباب بناب بگیرید تا فری کثیف هرکدام برای خودشان شعبه‌ای در نمایشگاه ایجاد کرده‌اند.

برخی دیگر به نمایشگاه می‌روند که بگویند نمایشگاه رفته‌ایم، چون فکر می‌کنند نمایشگاه کتاب رفتن ژست خاصی دارد.

بعضی‌های دیگر که تعدادشان روز به روز هم اضافه می‌شود برای عکسبرداری و تازگی‌ها استوری برداری به نمایشگاه کتاب می‌روند.

تعداد زیادی از دانشجویان هم دسته جمعی می‌روند نمایشگاه تا چند ساعتی خوش بگذرانند.

مطمئنم شما همه نمونه‌های عینی این‌ها که گفتم را دیده‌اید و خیلی خوب می‌شناسیدشان. چه بسا بغل دستی شما یکی از همین‌ها باشد.

خلاصه این‌که روز به روز از تعداد افرادی که کتاب می‌خرند و می‌خوانند کم می‌شود. و این دردناک‌ترین اتفاقی است که برای فرهنگ کشور ما افتاده.

پایان پیام

کد خبر : 91177 ساعت خبر : 11:56 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91177
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات