شب‌زنده‌دارها زودتر می‌میرند

این تحقیق همچنین به جستجو درزمینه تأثیر شب‌زنده‌داری بر سلامت پرداخته است. بر اساس این تحقیق شب‌زنده‌دارها زودتر می‌میرند.

پایگاه خبری گلونی، مهرداد حسین‌زاده:

اگر شب‌ها زیاد بیدار می‌مانید و عادت دارید دیر بخوابید، احتمال مرگ خودتان را افزایش می‌دهید.

در تحقیق جدیدی که دانشمندان انگلیسی در این مورد انجام داده‌اند، حدود ۴۳۳ هزار فرد ۳۸ تا ۷۳ ساله برای یک دوره ۶٫۵ ساله شرکت کرده‌اند. از شرکت‌کنندگان در ابتدا خواسته‌شده که نحوه خواب خود را از بین سه گزینه، شب‌زنده‌داری، سحرخیزی و شرایط بین این دو مورد انتخاب کنند.

در این پژوهش مشخص‌شده افرادی که شب‌ها دیر می‌خوابند و بعد از طلوع آفتاب بیدار می‌شوند، به میزان ۱۰ درصد احتمال مرگ بیشتری در یک دوره ۶٫۵ ساله نسبت به بقیه دارند که ادعا دارند صبح‌ها زود بیدار می‌شوند.

این تحقیق همچنین به جستجو درزمینه تأثیر شب‌زنده‌داری بر سلامت پرداخته است. بر این اساس معلوم شده که خیلی از مشکلات تندرستی ناشی از دیر خوابیدن به اختلال در ریتم ساعت بیولوژیکی بدن بازمی‌گردد. ساعت بیولوژیکی بدن یک چرخه ۲۴ ساعته در فرایندهای شیمیایی، فیزیولوژیکی یا رفتاری است که اختلال در آن می‌تواند موجب بسیاری بیماری‌ها شود.

در این فرآیند پژوهشگران دریافتند که افراد شب‌زنده‌دار در معرض ابتلا به بیماری‌های دیابت، اختلالات روان‌شناختی، اختلالات دستگاه گوارش، اختلالات عصبی و نیز مشکلات تنفسی بیشتری نسبت به سایرین قرار دارند. بااین‌حال علت بالا رفتن خطر مرگ در افراد شب زنده دار معلوم نیست.

برخی مطالعات مشخص کرده‌اند که بسیاری از این افراد، کمتر تمایل به استفاده از غذاهای سالم‌تر دارند. درعین‌حال می‌توانند عاشق مصرف مواد مخدر باشند. البته محققان اشاره‌کرده‌اند که شب‌زنده‌دارها می‌توانند این رفتارها را کنترل کنند.

تحقیقات اخیر همچنین نشان داده که اجبار شب‌زنده‌دارها به کار در اول صبح می‌تواند برای سلامتی آن‌ها مضر باشد (آقای مدیر می‌شنوی؟) به عقیده پروفسور «مالکوم وُن شانتز» از محققان این پژوهش باید به افراد شب‌زنده‌دار اجازه داده شود کار خود را دیرتر شروع کرده و دیرتر نیز به پایان ببرند.

درنهایت پژوهشگران پیشنهاد داده‌اند که افراد شب‌زنده‌دار می‌توانند برای اصلاح عادت خود، صبح‌ها زودتر در معرض نور صبحگاهی قرار گیرند و از سوی دیگر شب‌ها تا حد امکان در محیط نسبتاً کم‌نور قرار بگیرند. همچنین پیشنهادشده که افراد زمان خواب عادی را حفظ کنند و حتی در تعطیلات، دیرتر از معمول به خواب نروند.

بااین‌حال باید در آینده تحقیقات بیشتری برای این افراد و کشف شیوه‌های صحیح بازگشت آن‌ها به جامعه انجام داد.

منبع:

LIVE SIENCE

پایان پیام.

کد خبر : 91628 ساعت خبر : 6:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=91628
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات