عذرخواهی در ایران با حداقل یک کشته

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: مطلع شدیم که مسئولین ژاپنی تمایل بسیار زیادی دارند تا بین تهران و توکیو پیمان خواهرشهری بسته شود. علت را جویا شدیم. مسئولین ژاپنی پاسخ دادند.

مسئول ژاپنی ۱: اصطلاح خواهر‌خوانندگی شهرها یا خواهرشهری، قراردادی است، بین دو شهر با شباهت‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی. اخیراً هم شباهت‌های ورزشی به ‌آن اضافه شده‌است. توکیو در تمامی این زمینه‌ها شباهت‌های بسیار نزدیکی با تهران دارد. حتی در بسیاری موارد تهران از توکیو جلوتر است. که با الگوگیری مناسب آینده‌ای به مراتب روشن‌تر، برای توکیو متصور خواهیم بود.

مسئول ژاپنی ۲: البته امید نداریم که این پیشنهاد از سوی مسئولین ایرانی پذیرفته شود. زیرا در مدیریتشان بسیار مقتدرند و ژاپن توان رقابت را ندارد. در همین مسابقات فوتسال بانوان، با وجود اینکه تمامی بازیکنان تحت آموزش خاص ژاپنی بوده‌اند و کلی هم فیلم و کارتون انگیزشی دیده‌بودند، اما باز هم به پای مدیریت ایرانی‌ها نرسیدند و شکست خوردند.

مسئول ژاپنی ۳: ما فقط امید داریم که کمی شباهت‌های بین دو فرهنگ کمک کند تا ما خواهرخواننده‌ی ایران شویم. از جمله شباهت‌ها اینکه در ژاپن مثلث اژدها رو داریم که مثل مثلث برمودا عمل می‌کنه و مشابهش ریگ جن هست در ایران.

مسئول ژاپنی ۴: ما یک غذای سنتی بسیار خوشمزه داریم به نام تاکوتاماگا که ظاهرش یه کم وحشتناکه. اختاپوسی هست که کله‌اش با تخم بلدرچین پرشده. در ایران هم غذای خوشمزه‌ی ترسناکی وجود داره به اسم کله‌پاچه.

مسئول ژاپنی ۵: در ژاپن تشویق دانش‌آموزان اصلاً معنی نداره. ما به دانش‌آموزان توانمندتر تکالیف بیشتری می‌دهیم و به این ترتیب بین شاگردها تفاوت قائل می‌شیم. شنیده‌ایم که در ایران هم برای دانش‌آموزان باهوش از مهدکودک انواع و اقسام کتاب‌های تستی و کمک‌آموزشی وجود داره.

مسئول ژاپنی ۶: در ژاپن جزیره‌ی ماس گاز داریم که به خاطر گردهای ناشی از آتشفشان، ساکنین با ماسک مخصوص در شهر تردد می‌کنند. در ایران هم گویا شهری هست که به دلیل ریز گردها مردم با ماسک در شهر عبور و مرور می‌کنند.

ایران جلوتر از ژاپن

مسئول ژاپنی ۷: البته چون تهران بسیار پیشرفته‌تر و جلوتر از توکیو است، ما مجبوریم از ماسک گاز استفاده کنیم. اما در شهر پر از گرد و خاک ایرانی معلوم نیست چه مدیریتی وجود داره که ماسک پارچه‌ای هم کفایت می‌کنه.

مسئول ژاپنی ۸: یا مثلاً زلزله هم در توکیو و هم در تهران وجود داره. اما در ایران اونقدر خوب مدیریت بحران می‌شه که هیچ نگرانی برای زلزله وجود نداره.

مسئول ژاپنی ۹: ما در ژاپن همه‌اش تأخیر قطارهای مترو را داریم. از ۲۰ ثانیه گرفته تا ۲۵ ثانیه تأخیر. و مرتب باید از مردم عذرخواهی کنیم. ۲۰ ثانیه زود می‌رسیم باید عذرخواهی کنیم . ۲۰ ثانیه دیر می‌رسیم باید عذرخواهی کنیم. اما در ایران هیچ عذرخواهی وجود نداره.

مسئول ژاپنی۱۰: با وجود اینکه ما تولید کننده‌ی بهترین ساعت‌های دنیا هستیم و از پیشرفته‌ترین تکنولوژی قطارها برخورداریم، واقعاً جای تبریک داره این اندازه دقت در قطارهای مترو و ایمنی در حمل و نقل مسافرین. یکی از مسئولین ایرانی گفتند که ما وقتی عذرخواهی می‌کنیم که دست کم، یک کشته داشته باشیم. وقتی هیچ عذرخواهی وجود نداره فقط مؤید ایمنی و دقت و راحتی در قطارها و مدیریت محیرالعقول مدیران ایرانی است.

پایان پیام

کد خبر : 92053 ساعت خبر : 8:05 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92053
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

بسیار عالی، رویکردی جدید و خلاقانه