شاهزاده هری، مگان مارکل و قلعه وینزور

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی: به لطف پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی، فیلتر و غیرفیلتر و به مدد اینترنت و تلویزیون بیش از دو میلیاردنفر از مردم جهان مراسم عروسی شاهزاده هری، نوه ملکه بریتانیا و مگان مارکل، هنرپیشه آمریکایی را دیدند.

مراسم عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل در قلعه وینزور بریتانیا برگزار شد و شما احتمالا تا حالا دست‌کم یک عکس از آن را دیده‌اید و یا شاید کل مراسم را به طور زنده دنبال کرده‌اید و یا عکس‌های متعددی از آن را بالا و پایین کرده‌اید.

دیدن این نوع مراسم برای بیشتر مردم جهان جنبه سرگرمی دارد. البته در انگلستان برخی هم هستند که به آن افتخار می‌کنند و برخی هم هستند که دوست دارند سر به تن خاندان سلطنتی نباشد.

من با هیچ کدام از این گروه‌ها کار ندارم و می‌خواهم درباره سُنت بگویم

یکی از چیزهایی که این نوع مراسم را دیدنی می‌کند احترام به سنت است. احترام به سنت و گذشته خوب است و فرق ندارد چه کسی این کار را می‌کند. به نظرم اگر قرار باشد از این جشن عروسی چیزی یاد بگیریم باید احترم به سنت را بیاموزیم.

بدیهی است سوار شدن ملکه بر رولز رویس را نمی‌گویم یا درشکه‌سواری عروس و داماد را. حتی این که حلقه‌ها از یک معدن خاص طلا در ولز آمده‌اند هم مهم نیست.

راستش من شیفته کاخ وینزور شدم. من شیفته احترامی شدم که انگلیسی‌ها به بنا می‌گذارند. من در این عروسی احترام به سنت و به گذشته را دیدم و با خودم فکر کردم که ما با آثار باستانی خود چه کرده‌ایم و آنها چگونه از آنها نگهداری کرده‌اند.

در همین کشور انگلیس به خانه‌های قدیمی بافت فرسود نمی‌گویند و کسی حق ندارد حتی هنگام تعمیر خانه‌های قدیمی ذره‌ای تغییر در آنها ایجاد کند.

این روزها که با سرعت نور داریم غربی می‌شویم دیدن این عروسی، می‌تواند قابل تامل باشد و یادمان بیندازد که ما نسبت به گذشته خود تا چه حد کم‌لطف بوده‌ایم. کاش به اندازه درشکه‌های سلطنتی برای بناهای عظیم‌مان ارزش قائل می‌شدیم.

من که با دیدن عکس‌های عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل و قلعه وینزور حسرت خوردم و با خودم چیزی گفتم که بین خودم و خودم می‌ماند.

 

پایان پیام

کد خبر : 92140 ساعت خبر : 6:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=92140
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات