وقتی تلویزیون یقه خود را می‌گیرد

وقتی تلویزیون یقه خود را می‌گیرد

سروصداهای محمدمهدی عسگرپور کارگردان سریال رهایم نکن نشان از این داشت که تلویزیون بازهم دسته گل به آب داده است.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، قسمت شانزدهم سریال رهایم نکن به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور شب گذشته پنجشنبه ۱۰ خرداد از شبکه سوم سیما پخش شد.

وقتی تلویزیون یقه خود را می‌گیرد

در این قسمت یکی از سکانس‌هایی که به مسئله تجاوز می‌پرداخت از سوی مسئولان تلویزیون با ممیزی همراه شده بود. همچنین این قسمت برخلاف جدول پخش اعلام شده از سوی شبکه سه سیما، بازپخش نشده است. این مسئله اعتراض کارگردان سریال را به دنبال داشت.

مسئولین پخش قبل از نمایش قسمت آخر، با کارگردان برای حذف بخش‌هایی از آن توافق کرده بودند ولی بنا بر گفته‌های عسگرپور سانسور این قسمت بدون هماهنگی انجام شده است.

عسگرپور درباره سانسور سریالش گفت: “حرکت مدیر پخش شبکه سه به نظرم بسیار غیرفرهنگی و غیرحرفه‌ای بود و او احتمالا طرف مقابلش را نمی‌شناسد که چنین کاری کرده است. من نمی‌دانم سازمان صداوسیما چگونه به این نقطه رسیده که چنین حرکت غیرفرهنگی در آن عادی شده است.”

افزایش گستره سانسور در تلویزیون

تلویزیون مدتی است که گستره سانسور را بیشتر کرده است و حالا در حرکتی جالب سریال‌هایی که با تایید خود ساخته است را هم از دم تیز قیچی ممیزی می‌گذراند.

از سویی دیگر این کار تلویزیون نتیجه کوتاه آمدن تهیه‌کنندگان و کارگردانانی است که برای آن برنامه‌سازی می‌کنند. موارد دیگری از این سانسورها در گذشته هم اتفاق افتاده بود، ولی کسی اعتراضی نمی‌کرد و بنا را بر دریافت حق‌الزحمه می‌گذاشتند و با سرنوشت سریال کاری نداشتند.

نمی‌توانم از حرکت شب گذشته بگذرم

اما ظاهرا عسگرپور از این نوع کارگردانان جدا است. چون در ادامه اظهاراتش در مورد این اتفاق گفته است: “من اصلا نمی‌توانم از حرکت شب گذشته بگذرم و اصلا مهم نیست که هدف اصلی من در صحنه‌ای که نمایش داده شد به تصویر درآمد یا خیر؛ مهم این است که بدون اطلاع و اجازه من در سکانس دست برده شده است، در صورتی که تا چند ساعت پیش به من گفته شده بود که آن صحنه مشکلی ندارد.”

نکته مبهم دیگر درباره این موضوع این است که چرا و با چه استدلالی باید این صحنه حذف شود؟ آیا صحبت از تجاوز که این روزها در اخبار و رسانه داغ شده است هم از کلمات ممنوعه تلویزیون شده است؟

ما که با سانسور در سینما و پروانه ساخت دادن و اجازه اکران ندادن آشنا بودیم، به لطف مسئولان تلویزیون حالا با اینگونه سانسور هم آشنا شدیم.

پایان پیام

گزارش از محمد پورخداداد

کد خبر : 93255 ساعت خبر : 1:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93255
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات