شوخی‌ بی‌جا با حواشی فوتبال نشاط را از مردم می‌گیرد

شوخی‌ بی‌جا با حواشی فوتبال نشاط را از مردم می‌گیرد

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: چند روز به شروع بازی‌های جام جهانی باقی‌مانده و خوشبختانه تیم ملی فوتبال ایران هم جزو کشورهایی است که به مصاف تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال می‌رود.

بعد از نهایی شدن حضور ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، سروکله حاشیه‌های زیادی پیدا شد. بعضی از این حاشیه‌ها نقطه‌ضعف‌های ایران هستند که می‌توانند با راه‌حل‌های مناسب، در آینده تبدیل به نقطه قوت شوند. اما بعضی‌هایشان فقط اسباب تحقیر ایران را فراهم می‌کند.

شوخی‌ بی‌جا با حواشی فوتبال نشاط را از مردم می‌گیرد

طراحی پیراهن تیم ملی، تحریم شرکت نایک، لیست بازیکنان اعزامی، آهنگ تیم ملی، فقط جزو چند حاشیه پررنگ این روزها بودند که سوژه شوخی کاربران شبکه‌های اجتماعی شدند.

خیلی از مردم برای شوخی کردن، خط قرمزی ندارند و با هر چیزی و به هر قیمتی شوخی می‌کنند. البته این شوخی‌ها کارکرد روانشناختی دارند و در لحظه اضطراب می‌توانند مثل یک ابزار به کمک ما بیایند.

اما سؤال اصلی این است که ما دقیقاً با چه چیزی شوخی می‌کنیم؟

وقتی گل به خودی می‌زنیم

کافی‌ست نگاهی به این شوخی‌ها بیندازید:

-همین روزاس که فیفا یه نامه بنویسه به ایران بگه ببخشید ما مهمونی دعوتیم. امسال جام جهانی برگزار نمی‌کنیم.

-خداکنه تو جام جهانی به ما هم توپ بدن بازی کنیم.

-تیم ملی ایران به‌عنوان اولین تیم وارد روسیه شده. مشخصه فقط به این نیته که نگن «دیر اومدی نخواه زود بری».

-با این لیست بهتره بریم روسیه یه موز برداریم برگردیم.

قطعاً همگی می‌دانیم سطح رقابت‌ها بالاست و همین موضوع، حساسیت ماجرا را بیشتر می‌کند. درست است که سعی می‌کنید با شوخی، از بار فشارهای روانی، کم کنید، اما قبلش به این فکر کنید که آیا عزت‌نفس (حس ارزشمندی) ایرانی‌ها را نشانه گرفته‌اید؟ فراموش نکنیم که نقد با تحقیر فرق دارد. راستش با این شوخی‌ها، فقط گل به خودی می‌زنیم.

با خودمان چند چندیم؟

جامعه امروز ما بیش از هر چیزی نیازمندِ نشاط اجتماعی است. بخشی از آن به عهده دولت است. اما خودمان هم سهم داریم.

خیلی وقت‌ها دچار درماندگی آموخته‌شده می‌شویم و هر تلاشی را بی‌فایده می‌دانیم و عقب‌نشینی را به حرکت روبه‌جلو، ترجیح می‌دهیم. همین‌جاست که قبل از باختن در زمین‌بازی، خودمان را می‌بازیم و نتیجه بازی تیم ملی را طوری پیش‌بینی می‌کنیم که انگار از ابتدا با برچسب بازنده بر پیشانی‌شان راهی زمین‌بازی شده‌اند.

راستی واقعاً با خودمان چند چندیم؟ دوست داریم ببریم یا ببازیم؟ فراموش نکنیم که تیم ملی فوتبال، به روحیه نیاز دارد و ما می‌توانیم به‌جای تحقیر، عزت‌نفس بازیکنان را افزایش دهیم.

پایان پیام

کد خبر : 93792 ساعت خبر : 10:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=93792
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات