داده‌نما/ زمین در تشنج

خبرگزاری گلونی – سازمان حفاظت محیط زیست و صداوسیما در یک کارگروه مشترک روز ۱۷ آذر را به نام «زمین در تب» نام‌گذاری کرده‌اند تا مردم را با خطرات گرم شدن زمین و گازهای گلخانه‌ای آشنا کنند. این داده‌‌نما از سوی پایگاه خبری گلونی با مشارکت رادیو جوان، اداره محیط زیست شهر تهران و اداره کل محیط زیست لرستان و به همین مناسبت تهیه شده است.

اطلاعات این داده‌نما از سخنان آقای دکتر محسن ناصری دبیر طرح ملی تغییر آب‌وهوا تهیه شده است و برخی اطلاعات دیگر به آن افزوده شده است. گفت‌وگو با دکتر ناصری را می‌توانید اینجا بشنوید که در برنامه «پیشخان» رادیو جوان انجام شده است.

این داده‌نما کاری از پایگاه خبری گلونی است و طراح آن ایمان خاکسار است. کلیه حقوق این داده‌نما متعلق به این پایگاه خبری است و هر گونه دست‌کاری در این داده‌نما و یا از بین بردن نشانه‌ها پیگرد قانونی دارد. لطفا آن را به همین صورت به‌اشتراک بگذارید.

infographgolvani
برای اینترنت پرسرعت
photo_2015-12-03_15-49-48
برای اینترنت کم‌سرعت

 

گرمایش جهانی یا گرم شدن زمین نام پدیده‌ای است که منجر به افزایش میانگین دمای زمین و سطح اقیانوس‌ها شده‌است.
طی ۱۰۰ سال گذشته، کرهٔ زمین به‌طورغیرطبیعی حدود ۰٫۷۴ درجهٔ سلسیوس گرم‌تر شده که این موضوع دانشمندان را نگران کرده‌است.
برخی از دانشمندان معتقدند که دهه‌های پایانی قرن بیستم، گرم‌ترین سال‌های ۴۰۰ سال اخیر بوده‌است. گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۰ مورد از گرم‌ترین سال‌های جهان تنها از سال ۱۹۹۰ تا سال ۲۰۰۷ به ثبت رسیده‌است که این میزان در ۱۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.
به نظر می‌رسد فعّالیّت‌های صنعتی در ایجاد این مشکل بسیار مؤثّر بوده‌اند و به گرم‌شدن کرهٔ زمین کمک می‌کنند

پایان پیام

 

کد خبر : 9407 ساعت خبر : 4:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=9407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات