دفاع اورانگوتان از درختی که در آن زندگی می‌کند

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است یک اورانگوتان با یک بیل مکانیکی درگیر می‌شود.

پایگاه خبری گلونی، معین بادپا: جهان پر از شگفتی است. اما برای دیدن شگفتی‌های این جهان باید ابتدا تمایل و خواستی وجود داشته باشد. باید خواست تا پیام‌هایش را دریافت کرد. اما حیف که انسان نمی‌خواهد ببیند. دیدن و پذیرفتن آنچه در ظاهر برایش زیانبار است، راحت نیست. انسان ترجیح می‌دهد که ضررهای خودش را به تعویق بیاندازد. حتی اگر آن ضررها آنچنان تلنبار شود که در نهایت بر سرش ویران شود.

دفاع اورانگوتان از سرزمین خود

در ویدئویی که در فضای مجازی منتشر شده است یک اورانگوتان با یک بیل مکانیکی درگیر می‌شود. او از سرزمین و آینده‌اش دفاع می‌کند تا شاید بتواند مانع از بریدن چوب‌ها شود. انسانِ مصمم هم برای بیهوش‌کردن او تلاش می‌کند.

آدم‌کشی یا قتل

در کتاب روح پراگ به قلم ایوان کلیما، تفاوت آدم‌کشی و قتل به شیوه‌ای جالب مطرح می‌شود. قتل برای دفاع از جان خویش و از سر خشم است. ولی آدم‌کشی با آگاهی قبلی، به عمد یا از سر حرص و آز صورت می‌گیرد. امروزه به قدری هشدارها از در و دیوار می‌ریزد که رفتار انسان با طبیعت، نه یک قتل که به یک آدم‌کشی یا حتی کشتار دسته‌جمعی شبیه است. با این تفاوت که جنازه‌های آن شاید ده‌ها یا صدها سال بعد بر روی زمین بیافتند.

همه حقوق برای انسان

آنچه در حال وقوع است، نه جنگ انسان با طبیعت، که جنگ انسان با خود است. ساده‌انگاری است که گمان کنیم انسان با تخریب طبیعت، تنها در حال ضرر رساندن به غیرآدمیزاد است و از آنجا که خود را صاحب مطلق می‌داند، پس کفه ترازو به سمت او سنگینی می‌کند.

همه ما خوب می‌دانیم چه آینده‌ای در انتظار زمین است. اما انسانی هستیم که فراموش‌کاری‌اش بر کسی پوشیده نیست. که اگر چنین نبود، در همین ویدئو پیامی هست برای همه ما تا از این شگفتی جهان، امیدی به تغییر مسیر داشته باشیم. اما عجیب است که چرا چنین جزئیاتی هرگز کسی را نمی‌ترساند و به وحشت نمی‌اندازد.

پایان پیام

کد خبر : 94173 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94173
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات