مردم توانایی خرید آدیداس ندارند

آدیداس رسما اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران باید این پیراهن را در بازار عرضه کند اما فدراسیون این کار را نکرده است.

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: این روزها دغدغه حمایت از تیم ملی با پیراهن اورجینال تیم‌ ملی هم به دغدغه‌هایمان اضافه شده است.

انگار همذات‌پنداری با یوزهای ایرانی با افه پوشیدن لباس فیک و تقلبی خیلی جور نیس. اما در این میان توجهتان را به چند نکته جلب می‌کنم.

همیشه پای یک فدراسیون در میان است

اول اینکه فدراسیون همه چیز دان فوتبال وظیفه پخش پیراهن را به‌عهده نگرفته است. یعنی با این که آدیداس رسما اعلام کرده است که فدراسیون فوتبال ایران باید این پیراهن را در بازار عرضه کند اما فدراسیون این کار را نکرده است.

ریچ کیدزها و اسپانسر خرید پیراهن

ریچ کیدز‌ها و بچه‌های لوکیشن بالا از این جنس دغدغه‌ها در امان هستند، آنها می‌توانن گزینه سقف خرید را برای لباس باز بگذارند و از پس یک دست شورت و پیراهن ورزشی با قیمتی حدود ۷۰۰ هزار تومان هم کنار می‌آیند.

معمولی‌ها و پستوهای بازار

معمولی‌ها اما هنوز می‌توانند به مارک دوزهای خیابان ۱۵ خرداد اعتماد کنند. ممکن است این پیراهن فناوری نانو نداشته باشن و سیستم خنک کنندگی و تعریقشان هم مثل آپشن‌های خودروهای وطنی خیلی تعریفی نباشد ولی همزمان سه مارک اصلی را در خود جا می دهد. همچنان که شما روی کاغذ پیراهن آدیداس ورزشی خریدید تولید کننده‌ها برند نایکی و پوما را هم برای محکم‌کاری یک‌جای آن قرار داده‌اند.

فیک پوش‌های حامی تیم ملی

خبر خوب با پیراهن فیک هم می‌توان از تیم ملی حمایت کرد، فقط چند دست از آن بخرید تا بعد بازی‌ها اگر آب رفتند از لحاظ روحی آسیب نبینید. خبر بد اینکه این پیراهن‌ها با دلار جهانگیری وارد می‌شوند و به قیمت دلار آزاد فروخته می‌شوند و قراداد مبهم فدراسیون با آدیداس هم مانع از شفاف‌سازی می‌شود.

ژن‌خوب‌ها و آدیداس

قردادهایی که به یکباره لغو می‌شوند بدترین ضربه را به وجهه اقتصادی جهانی کشور می‌زند. آدیداس یکی از همین کمپانی‌هاست که نه مثل نایکی شمشیر از رو بسته نه توان مردانه ماندن در بازار ایران را دارد و از پستوهای فدراسیون هم هیچ خبری درز نمی‌کند جز ژن خوب‌هایی که لباس وارد کردند و این‌بار از بازار جام‌جهانی ماهی می‌گیرند.

توصیه ما به معمولی‌ها این است که در قید و بند اصل و فرع پیراهن نباشید، چون این حمایت از جنس اورجینال برایتان در بازار آزاد هزینه ۷۰۰ هزار تومانی دارد و بهتر است این هزینه صرف خرید اقلام ورزشی بیشتری کنید و یک تولیدی زیرپله را برای حمایت از تیم ملی نشان کنید. البته تا دیر نشده و کار به بازار سیاه‌های خفن‌تری نکشیده‌است.

آدیداس در تهران ۶۵۰ هزار تومان است

در برخی مغازه‌های تهران پیراهن تیم‌های ملی را به قیمت ۵۰۰ هزار تومان و تیم‌های باشگاهی را به قیمت ۶۵۰ هزار تومان می‌فروشند. پیراهنی که معلوم نیست که قیمت اصلی چه قدر باشد اما برخی در این بازار هر کی هر کی آن را هر طور دوست دارند می‌فروشند.

گفت‌وگو با یک تولیدکننده لباس ورزشی

پایان پیام

کد خبر : 94179 ساعت خبر : 6:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94179
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات