هک‌ شدن‌های قبل از تو سوتفاهم بود

حالا بر فرض، سایت رو هک‌ کردی. ماشین‌ها رو با چی وارد کردی؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیانبه عنوان یک خانم، علایق بسیار متنوعی دارم. و بیشتر براین اساس ساماندهی می‌شوند که کدامیک مرا متفاوت‌تر نشان خواهد داد.

از این جهت طی یک نیازسنجی از دور و برم، تصمیم گرفتم خودروی لوکس وارد کنم. به دلیل این تصمیم، مجبور شدم راه و چاه واردات خودروهای لاکچری را بیاموزم. و چون می‌دانستم سنگ بزرگ علامت نزدن است،

با وارد کردن یک عدد ماشین شروع کردم. بلافاصله بعد از خریدن خودروی آرزوهایم، در یکی از کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس، نسبت به ثبت سفارش و گرفتن مجوزِ ورود اقدام نمودم. درخواستِ دریافت مجوز را باید به انجمنِ واردکنندگان، تحویل می‌دادم، تا انجمن، صحتِ کارت بازرگانی و صلاحیت من را برای ورود خودرو تأیید کند.

بعد از دو روز به نمایندگی مربوطه در ایران رفتم تا جهت عقد قرارداد با پرداخت ۳ برابر ارزش گمرکی خودرو، برای ماشینم گارانتی بگیرم.

این مرحله دشواری‌های خودش را داشت. چون بعد از پرداخت وجه باید قرارداد رو امضاء می‌کردم. و من فوبیای امضاء دارم. یعنی ترس از امضاء، در حضور دیگران، که باعث می‌شود فرد در حضور دیگران، نتواند به خوبی امضا کند. از این جهت قرارداد بسته نشد و برای احراز هویتم. کلاً در حالِ انتظار برای تأیید نمایندگی شد ۲۰ روز.

خودروی من وارد شد. اما مراحل اداری دیگری باید طی می‌شد جهت دریافت کدِ ۸ رقمیِ ثبت سفارش تا بتوانم برای ترخیص خودرو اقدام کنم.

بعد از ترخیص

بعد از اقدام جهت ترخیصِ رَخشَم، باید پروانه‌ی سبز گمرکی را می‌گرفتم و یک عالمِ خوانِ رستم که باید از آنها می‌گذشتم. از جمله بازرسی استاندارد و ارزیابی خودرو توسط کارشناسان، دریافت مجوزهای مربوط به محیط زیست و چسباندن برچسب انرژی، و پرداخت یک عالمِ میلیون تومان پول، اضافه بر یک عالمِ میلیون تومان پول که تا اینجای کار پرداخت کرده بودم. مثل دستمزد ترخیص برای شرکت‌های حق‌العمل کاری به دلیل پرداخت مالیات، هزینه‌ی ثبت سفارش و دریافت گارانتی از نمایندگی و… ساعت به ساعت هم که قیمت دلار در حال افزایش بود. بعد از ترخیص، فازِ شماره‌گذاری آغاز می‌شد.

با وجود ترخیص نشدن ماشین، در حالِ جستجوی الگوریتم شماره‌گذاری در سایت‌ها بودم، که ناگهان خبری توجه مرا به خود جلب کرد. از این لحظه به بعد زیاد چیزی یادم نمی‌آید. دوستانم که برای ترخیصِ خودم از بیمارستان آمده بودند، برایم تعریف کردند:

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: متأسفانه سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت هک شد و حدود ۵ هزار خودرو مدل بالا و گران قیمت وارد کشور شد. که از این تعداد ۴ هزار خودرو ترخیص و وارد بازار شده‌است و هزار خودرو همچنان در گمرک است.

خودم طبق تعریف دوستانم: تمام هک‌های قبل از تو سوء تفاهمی بیش نبودند.

حالا بر فرض، سایت رو هک کردی. ماشین‌ها رو با چی وارد کردی؟ کشتی؟ هواپیما؟ قطار؟ یعنی یه بازرس، هنگ نکرد. جلوی شما رو نگرفت بگه این ۵۰۰۰ تا ماشین رو کجا داری می‌بری؟ تو جیب هم که جا نمی‌شن.

نه… احتمالاً چراغ جادو داشتی. اجی مجی کردی واردشون کردی. اما فکرشو نکرده بودی که چراغ جادو فقط می‌تونه ۴۰۰۰ تا ماشین رو جادو کنه. هزارتاش پشتِ گمرک گیر می‌کنه. موقع شماره‌گذاری اون ۴۰۰۰ تا، تبصره‌ی ۱۳ رو چی کار کردی؟

احراز هویت رو چه طوری اثبات کردی؟ خوش به حالت فوبیای امضا نداری.

پایان پیام

کد خبر : 95016 ساعت خبر : 12:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95016
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات