آب شور مجانی برای هم‌وطنان

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: مدتی است خبرهایی مبنی بر آلودگی آب و هوا در خوزستان هر چند وقت یکبار خبر‌ساز می‌شوند. یکبار به دلیل ریزگردها. بار دیگر به دلیل گل‌آلود بودن آب آشامیدنی و این‌بار به دلیل شوری زیاد آب آشامیدنی.

اما فقط در همین مورد اخیر بود که شهرداری و استانداری جهت دلجویی از شهروندان، هزینه‌ی آب را رایگان کردند. البته بیشتر به نظر می‌رسد این تصمیم به دلیل وجود نمک در آب باشد.

زیرا فقط نمک در مسائل مرام و معرفتی و جوانمردی نقش دارد. مثلاً به راحتی با مقدار بسیار کمی نمک، می‌توان یک نفر را نمک‌گیر کرد. اما هیچ‌گاه نمی‌‌شود با یک اقیانوس آب، یک نفر را آب‌گیر کرد.

در این بین نان هم مهم است و گاهی با نمک همراه می‌شود. مثلاً فردی به فرد دیگر می‌گوید ما با هم نان و نمک خورده‌ایم. کمی هوای ما را داشته باش. اما با نان هم نمی‌شود کسی را نان‌گیر کرد. نان فقط به شکلِ لقمه، می‌تواند گلوگیر باشد. و آن‌ هم در صورتی است که بزرگتر از دهان باشد. البته خیلی مواقع هم گلو بدونِ حضورِ نان در جایی گیر می‌کند.

آب شور مجانی

به این ترتیب مسؤلین به دلیل اهمیت نمک در نمک‌گیری، آبی را با درجه شوری بالا راهی سفره‌های شهروندان خوزستانی کردند تا راه اعتراض آن عزیزان را در شرایط آلودگی‌های بعدی ببندند. و اگر کسی گفت که آب و هوای آلوده، ما را مسموم می‌کند، به او بگویند: بشکند این دست که نمک ندارد. اینهمه آبِ شور مجانی به شما دادیم. خب یه کم تحمل کنید تا مدیریت بحران کنیم. اصلاً نمک اضافی آب را نگه می‌داشتید، تا الان برای ضدعفونی ریه و دستگاه گوارشتون ازش استفاده می‌کردید.

در این بین یک فرض دیگر هم محتمل است

از آنجا که ۷۵ درصد بدن انسان را آب تشکیل می‌دهد. و در خوزستان به دلیل گرمای زیاد مردم زیاد تشنه می‌شوند و بحران کمبود آب وخیم‌تر است. مسؤلین آب شورِ مجانی را به خورد مردم می‌دهند، تا بلکه اقلیم و فیزیولوژی بدن مردم خوزستان تغییر کند. و نمک جای آب را بگیرد و ۷۵ درصد بدن آن‌ها را نمک تشکیل دهد تا آب کمتری نوشیده شود.

پایان پیام

کد خبر : 95578 ساعت خبر : 11:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95578
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

اول آنکه ما توانستیم اهمیت دَبِه را پس از سالها دوباره بر مردم آشکار کنیم.در سالهای اخیر از این کلمه اشتباه برداشت میشد و معنی زیرقول زدن گرفته بود.دوم آنکه ما نمک را از نمکدان خارج و مستقیم به بدن وارد کردیم بدون دریافت هزینه ای،در عوض مردم چه کار کردند اعتراض!سوم اگر ما مردم را نمک گیر نکنیم اضافه نمک دریاچه ای را که خشک کرده ایم به چه کسی بدهیم؟نکند فکر می کنید در این وانفسای قیمت ارز ما نمکها را صادر میکنیم.ما بر این واقفیم که” نمک در نمکدان شوری ندارد” از این روبه دلیل دل گنجشکی خود که طاقت دوری عزیزان را ندارد،در صدد برآمدیم تا هرجا و هر زمان خصوصا در بیمارستان مردم را ببینیم.ما مرهم دردیم،”این را چی میگی!”