بیتا پورحسینی و تعلیق تماشاگران

پایگاه خبری گلونی، مهدیسا صفری‌خواه: بیتا پورحسینی استیج را می‌شناسد. جنس اجراهایش مورد پسند تماشاگر است. تمرکزش را در طول اجرا از دست نمی‌دهد و روی اجرای تم خاصش اصرار دارد.

استندآپ کمدی بیتا پورحسینی در خندوانه

مسیر تکراری نروید

خندوانه امسال انگار درعمل هم ادامه سری اول آن است. امتداد شوخی‌ها و تیپ‌سازی‌ها و کاراکترهای سال گذشته را در این بچه‌ها هم می‌بینیم. شخصیت پدربزرگ ما را به یاد پدربزرگ میثم درویشان‌پور می‌اندازد. تیپ‌های قبلاً امتحان‌شده می‌تواند آفت خنداننده شوی امسال باشد.

نقات قوت اجرای بیتا پورحسینی

اما جدا از تکرار تم، آن هم به‌صورت زیرپوستی و ناملموس؛ ایستادن جلوی بیننده و گرفتن خنده کار سختی‌ است. تمرکز و دقت و سرعت در انتقال مفاهیم می‌خواهد.

حلقه تکرارشونده پورحسینی و استفاده از حلقه تکرار بالا کشیدن شلوار و نشستنش بر بستر داستان حساب‌شده بود و مخاطب به آن واکنش مثبت نشان داد.

جنس شوخی‌ها نو و در واکنش به اتفاقات این هفته بود و اگر تاریخ مصرف شوخی‌ها می‌گذشت طنز ریسک‌پذیر می‌شد و به اجرا ضربه اساسی وارد می‌شد.

تعلیق شیرین پایان اجرا

پایان اجرا همراه با تم غافلگیری و تغییر فضای آخر اجرا و سوییچ کردن روی شوخی اساسی اجرا هم از نقاط قوت استندآپ بیتا پورحسینی بود.

مربی و تمام‌کننده

پانته‌آ بهرام در هیبت یک مربی، یک تمام‌کننده واقعی است. او ریز رفتارهای شاگردانش را خوب می‌شناسد و جای شوخی‌ها را به‌خوبی در بستر داستان قرار داد. هر سه ثلث اجرا قوی‌ است و فراز و فرودها به‌خوبی جانمایی شده‌اند.

دو راهی تکرار و تعلیق

تماشاگر می‌تواند منتظر داستان‌های دنباله‌دار پدربزرگ برای اجراهای بعدی باشد.

پیشنهاد وسوسه‌انگیزی که قطعاً معایبی هم برای اجرای پورحسینی دارد. مهم‌ترین عیب آن، پیش‌بینی‌های ذهنی تماشاگر از روال داستان استندآپ است.

هرچند همین گمانه زنی‌ها اگر مانند صحنه‌ آخر اجرا غلط از آب درآید هیجان اجرا را بیشتر می‌کند. اما در غیر این صورت همه تعلیق و هیجان اجرا را می‌کُشد و تماشاگر را خسته می‌کند.

برای خواندن دیگر نقدها روی این لینک کلیک کنید.

پایان پیام

کد خبر : 96030 ساعت خبر : 7:06 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96030
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات