گردشگری واقعا از خانه شروع می‌شود

به گزارش پایگاه خبری گلونی، طی چند روز گذشته همه ما به حرف‌های آن کارشناس که در برنامه شبکه سه گفت گردشگری از خود آدم شروع می‌شود، گردشگری از خانه آدم شروع می‌شود، خندیدیم. اما واقعا انگار واقعیت این است که گردشگری از خانه خود آدم شروع می‌شود. بعید است که با این اوضاع اقتصادی مردم بتوانند مانند گذشته به سفرهای داخلی بروند.

گردشگری داخلی و گردشگری خارجی اگر همین الان در کشور رونق داشتند، می‌توانستند بخشی از فشار تحریم‌ها را کم کنند.

به‌ویژه گردشگر خارجی اگر به کشور ما بیاید، بسیار می‌تواند مشکلات اقتصادی ما را حل کند، اما متاسفانه سال‌هاست که در گردشگری خارجی دچار مشکل هستیم و هیچ وقت نتوانسته‌ایم آنطور که دیگر کشورها و یا همین کشورهای همسایه‌مان که تازه از آتش جنگ برخواسته‌اند، از گردشگر خارجی درآمد کسب کنیم.

گردشگری داخلی هم اگر رونق داشت، علاوه بر سود اقتصادی، به کیفیت زندگی مردم و حفظ روحیه آن‌ها کمک می‌کرد، اما مدت‌هاست که مردم آنطور که باید گردشگری داخلی نمی‌کنند و مسئولان مشکلات در گردشگری داخلی را همیشه پشت آمارهای دهن پرکن عید نوروز پنهان کرده‌اند.

همین که همه مردم چادر مسافرتی دارند و در سفرهای خود در گرما و سرما در همین چادرها زندگی می‌کنند، نشاندهنده این است که چقدر مردم این روزها از هتل‌ها به دور هستند و چقدر هتل‌ها گران هستند.

فراموش نکنیم که گرانی قطعات و بالارفتن دستمزد تعمیرکاران، تاثیر خود را بر گردشگری داخلی مردم ایران می‌گذارد.

به هر حال سفرکردن باعث بالارفتن استهلاک ماشین، تصادف و یا نیاز به تعویض قطعات دارد و شاید بسیاری از مردم ترجیح دهند در خانه بمانند، اما این هزینه‌ها بر اقتصاد زندگی آن‌ها تحمیل نشود.

پایان پیام

کد خبر : 96088 ساعت خبر : 11:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96088
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات