چرا احکام فرهنگیان دیر صادر شد؟

پایگاه خبری گلونی، بهاره حاصلیان: در روزهای اخیر با صدور احکام جدید فرهنگیان، اعتراضاتی نسبت به حذف بند سختی شغل برای کارکنان اداری و مدیران مدارس و کاهش ۳۰ درصدی آن برای معلمان از سوی آنها مطرح است. جهت بررسی چرایی این اقدام، جلسه پرسش و پاسخی با یکی از مقامات مسؤل در آموزش و پرورش برگزار کردیم.

پرسش و پاسخ

خبرنگار: در حال حاضر نیمه دوم تیرماه سپری شده و احکام فرهنگیان به تازگی صادر شده‌است. چرا اینقدر دیر؟
مقام مسؤل: دیر نشده! تا ۱۵ فروردین که تعطیلات عیده. از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت هم که به دید و بازدید در اداره مشغول بودیم. بالاخره باید به عید دیدنی مدیران بریم! از ۱۵ اردیبهشت به بعد فاز امتحانات در مدارس شروع می‌شود. همکاران ما هم در مدارس مشغول طرح سؤال امتحانی هستند.
ما به فکر دانش‌آموزان هستیم. چون اگر موقع طرح سؤال حکم به دست معلم برسد، ممکنه حواسشون پرت بشه و سؤال سخت طرح کنند. از خرداد تا اواسط تیر هم که معلمین باید ورقه‌ها رو تصحیح کنند. و خیال آرام و راحت، ضرورت بیشتری دارد. می‌بینید که طبق روال اداری کار در حال انجام است.

احکام تورم

خبرنگار: احکام طبق تورم آن طرف سال محاسبه می‌شود یا این طرف سال؟
مقام مسؤل: ما به هیچ عنوان همکارانمون رو داخل مشکلات اقتصادی نمی‌کنیم. مرتب بهشون سفارش می‌کنیم، با اعصاب راحت، سرکلاس درس بروید و به بحران‌ها توجه نکنید. کلاس درس مثل مغازه یا کارخانه نیست.
در بازار بحران اقتصادی هست، چون بسیاری از کالاها وارداتی هستند و با تغییر نرخ ازر، بازار تأثیر می‌گیرد. کارخانه‌ها هم مواد اولیه رو وارد می‌کنند. و اگر برجام نباشد، وضعیت کارخانه بدفرجام می‌شود. اما خوشبختانه سرمایه‌های مدارس، دانش‌آموزان هستند که همه تولید داخل می‌باشند و با تغییر نرخ ارز، گران نمی‌‌شوند.
در بعضی مناطق یه چندتایی دانش‌آموز افغانی داریم. که باز هم جای خوشحالی دارد که بسیاری از افاغنه به خاطر ارزش پول کشورمان، دارند تشریفشون رو می‌برند.

سختی کار

خبرنگار: در رابطه با حذف سختی کار معلمین توضیح بفرمایید.
مقام مسؤل: معلمی سختی ندارد. تعلیم و تعلم بر مبنای عشق است. و یک معلم عاشق، سختی‌ها را به جانش می‌خرد. ما برای معدن‌کارها هم سختی شغل نداریم. با وجود اینکه کارشون با سنگ‌های سرسخت کوهه. حالا برای معلمینی که با مغز نرم دانش‌آموزان کار می‌کنند و همه‌اش، از شیرین‌زبانی و رفتارهای بامزه‌ی آنها خوشحال می‌شوند، سختی کار قرار دهیم. قبلاً هم که بود، به دلیل مدیریت اشتباه بود.
جوری گفتند معلمها سختی شغلشون حذف شد، هر کی نداند فکر می‌کند چند میلیون تومان بوده. روی هر فیش حقوقی ۲۰ هزار تومان حذف شده یعنی با حساب دلار الان میشه….؟
خبرنگار: بله… حالا مهم نیست.
مقام مسؤل: از بعد روانی هم تأثیر بدی داشت. ما کمبود شدید معلم داریم. هیچ کس معلم نمی‌شه به خصوص در آقایان. نه به دلیل حقوق ناچیز ها…. به دلیل اینکه فکر می‌کنند معلمی کار سختیه.
امسال مهر مجبورهستیم تعداد زیادی سرباز معلم را به کلاس‌های درس بفرستیم.

ورود افراد غیرمتخصص و بی‌تجربه

خبرنگار: ورود افراد غیرمتخصص و بی‌تجربه، به حوزه‌های آموزش و پرورش، احتمال وقوع خطرات روانی را برای دانش‌آموزان ندارد؟ مثل اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد.
مقام مسؤل: نه اتفاقاً. این سرباز معلم‌ها در همین سیستم آموزشی درس خوانده‌اند. و با روحیه بچه‌ها آشنا هستند. حداقل اینکه اگر سر کلاس انشا، دانش‌آموزی کسب علم را مقدم بر ثروت دانست، با او درست و اصولی برخورد می‌کنند و بچه‌ها را کارآفرین بار می‌آورند.
خبرنگار: شما چند سال سابقه حضور در کلاس درس را داشته‌اید؟
مقام مسؤل: هاهاهاها…. یادش به‌خیر. سابقه حضور من در کلاس محدود می‌شود به دوران مدرسه رفتن. من فقط سابقه‌ی مدیریت داشته‌ام. در خیلی از حوزه‌ها سابقه دارم. مثلاً مدیریت میدان میوه و تره‌بار، مدیریت حمل و نقل و کامیون‌داران، مدیریت واردات بخارشور و ….
پایان پیام

کد خبر : 96455 ساعت خبر : 11:41 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96455
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات